تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۲۶۰۱
کد خبر: ۱۲۴۱۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بانک ملت وام بدون ضامن و وثیقه می دهد/ انجام رتبه بندی

می متالز - بانک ملت با راه‌اندازی سامانه فرابانک امکان اعتبارسنجی آنلاین را برای متقاضیان بدون نیاز مراجعات مکرر به شعبه فراهم کرد تا طبق رتبه‌بندی، بدون ضامن و وثیقه از تسهیلات بانک استفاده کنند.
بانک ملت وام بدون ضامن و وثیقه می دهد/ انجام رتبه بندی

به گزارش می متالز، بانک ملت با راه‌اندازی سامانه فرابانک امکان اعتبارسنجی آنلاین را برای متقاضیان بدون نیاز به مراجعات مکرر به شعبه فراهم کرد تا طبق رتبه‌بندی صورت گرفته بدون ضامن و وثیقه از تسهیلات بانک استفاده کنند.

در سامانه فرا بانک ملت، افراد حقیقی بر اساس اطلاعات موجود در نظام بانکی بصورت آنلاین اعتبار‌سنجی و رتبه‌بندی می‌شوند و بر این اساس رتبه اعتباری دریافت می‌کنند. این رتبه از طریق سامانه شرکت رتبه‌بندی اعتباری حاصل می‌شود.

این شرکت نهادی فرابانک است که کلیه بانک‌ها سهامدار آن هستند و تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کند. براساس ساز و کار شرکت رتبه‌بندی اعتباری ایران، داده‌های بانک‌ها در این شرکت پردازش می‌شود، مشتریان بانکی بنا بر سابقه اعتباری رتبه‌بندی می‌شوند و میزان ریسک هر کدام تعیین می‌شود.

تسهیلات بانک ملت براساس میزان ریسک هر مشتری تعیین شده و مشتریان کم ریسک از امکان استفاده از تسهیلات ملت برخوردار خواهند شد. ضمانت بازپرداخت تسهیلات، رتبه اعتباری هر مشتری در نظر گرفته شده و عملکرد وی در بازپرداخت تسهیلات در دوسال قبل از تاریخ درخواست وام، ملاک پرداخت تسهیلات است.

در این طرح برای ضمانت بازپرداخت هیچ‌گونه سندی از جمله سفته هم نیاز نیست. کلیه فرآیند درخواست تسهیلات بصورت غیرحضوری و سیستماتیک انجام می‌شود. تنها به دلیل عدم صدور مجوز بانک مرکزی برای امضای الکترونیک، متقاضی باید یک بار برای امضای قرارداد به شعبه مربوطه مراجعه کند. به غیر از این مورد، کلیه مراحل درخواست وام از مرحله ثبت درخواست و انجام استعلام‌های لازم غیرحضوری صورت می‌گیرد. امضای قرارداد و دریافت وام همزمان در مرحله پایانی این فرآیند انجام می‌شود.

منبع: بورس پرس
نظرات بینندگان
مرسل محمدی
Iran (Islamic Republic of)
تاریخ : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲
دریافت وام
حسین مرادی سرخایی
Iran (Islamic Republic of)
تاریخ : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
استعلام از وضعیت چک برگشتی ودیگرمشکلات
Bahram jafarzade
Iran (Islamic Republic of)
تاریخ : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵
گرفتن وام
عناوین برگزیده