تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۲
بازدید: ۴۱۷
کد خبر: ۱۲۴۱۶۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
طی هفته دولت؛

کارخانه تولید کاغذ کاتد مس رزن راه‌اندازی می‌شود

می متالز - نخستین گلخانه 30 هکتاری کلنگ‌زنی خواهد شد.
کارخانه تولید کاغذ کاتد مس رزن راه‌اندازی می‌شود

به گزارش می متالز، فرماندار رزن از راه‌اندازی کارخانه تولید کاغذ کاتد مس رزن طی هفته دولت خبر داد و گفت: نخستین گلخانه 30 هکتاری نیز طی این هفته کلنگ‌زنی خواهد شد.

رزن از شهرستان‌های موفق در بحث تولید در حوزه‌های مختلف کشاورزی و صنعتی بوده و هرسال متناسب با شعار سال اقداماتی در راستای رونق تولید انجام شده است که البته اثرگذاری این اقدامات نیاز به بررسی و کنکاش دقیقی دارد.

امسال با توجه به شعار جهش تولید به‌طور قطع برنامه‌ها و اقدامات، در این راستا خواهد بود و جهت‌دهی برنامه‌ها در حمایت از تولیدکنندگان در حوزه‌های مختلف، در این امر بی‌تأثیر نخواهد بود.

رزن از شهرستان‌های فعال در حوزه کشاورزی و صنعتی بوده که اقدامات انجام‌شده منجر به موفقیت این دو حوزه بوده و ایجاد شهرک صنعتی از آن جمله به‌شمار می‌آید که با هدف رونق تولید و حمایت از تولیدکنندگان است.

اما با توجه به شرایط اقتصادی و نوسانات قیمت ارز، برخی از واحدهای فعال در این شهرک همچون سایر واحدهای تولیدی با مشکلاتی مواجه شده و تعدادی تعطیل و برخی نیز نیمه‌فعال شدند که به جهت سال جهش تولید، باید تولید افزایش یافته و نه اینکه واحدها تعطیل و نیمه‌فعال شوند و این مهم نیاز به حمایت مسوولان، مدیران ارشد استان و مدیران شهرستان دارد.

حمایت از اشتغال‌زایی روستایی و ارائه تسهیلات در این راستا از دیگر مباحث مطرح به‌منظور جهش تولید است که جهت آگاهی از اقدامات و برنامه‌ها در تحقق جهش تولید شهرستان رزن و تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی، با فرماندار این شهرستان به گفت‌و‌گو نشستیم.

فرماندار رزن در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما ضمن بیان اینکه سال گذشته نیز به‌منظور تحقق شعار سال و رونق تولید برنامه‌های خوبی در شهرستان رزن داشتیم، اظهار کرد: ازجمله نخستین پیش‌نیازها برای سرمایه‌گذاری در هر حوزه‌ای بحث امنیت بوده و خوشبختانه کشور و به‌ویژه استان همدان از امنیت خوب و مطلوبی برخوردار است.

سیدرضا سلامتی با تأکید بر اینکه در شهرستان رزن به‌واسطه آماده بودن زیرساخت‌ها اقدامات خوبی در راستای تولید انجام شده است، گفت: رزن یکی از امن‌ترین نقاط کشور بوده و در حوزه‌های مختلف ازجمله کشاورزی و صنعت برنامه‌های خوبی اجرایی شده است.

فرماندار رزن با اشاره به اقدامات و برنامه‌های انجام‌شده در حوزه کشاورزی، بیان کرد: طبق هدف‌گذاری در سند راهبردی سه‌ساله برای این شهرستان سالانه ایجاد هفت هکتار گلخانه دیده شده است.

وی با بیان اینکه امسال طی هفته دولت نخستین گلخانه 30 هکتاری مهندس پیروی کلنگ‌زنی خواهد شد، افزود: البته به‌منظور ایجاد این گلخانه چاه حفر، زمین تملک و برق‌کشی انجام و حتی یک هکتار به‌منظور کلنگ‌زنی آماده شده است.

سلامتی با تأکید بر اینکه 17 هکتار در فاز نخست و 13 هکتار در فاز دوم به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: فاز نخست این گلخانه با اشتغال‌زایی 300 نفر با یک تحول چشم‌گیر در سطح استان و بی‌نظیر در شهرستان در حوزه گلخانه‌ها با فناوری بسیار مدرن کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی به فرآوری رازیانه در حوزه کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: نخستین جشنواره رازیانه سال گذشته در این شهرستان برگزار شد و امسال نیز برنامه‌ریزی در تداوم برنامه‌های برگزارشده خواهیم داشت؛ هرچند به‌واسطه شیوع کرونا برگزاری جشنواره را نخواهیم داشت.

فرماندار رزن با اشاره به جذب سرمایه‌گذاری در بحث رازیانه، خاطرنشان کرد: مقدمات کار برای بسته‌بندی و فرآوری این محصول با جذب سرمایه‌گذاری در سال جاری انجام شده است؛ 95 درصد رازیانه کشور در شهرستان رزن تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های ترویج و آبیاری تحت فشار نیز در شهرستان برنامه‌های خوبی داریم، یادآور شد: برنامه‌ها در این حوزه‌ها جزء اهداف در حوزه کشاورزی است.

سلامتی با اشاره به اقدامات و برنامه‌ها در حوزه صنعت، اظهار کرد: به دنبال تلاش‌های انجام‌شده با وجود تمام تحریم‌ها و مشکلات موجود، شهرک صنعتی این شهرستان از یک جهش بسیار خوب برخوردار شد.

وی به احیای هشت واحد صنعتی تعطیل‌شده در شهرک صنعتی شهرستان رزن اشاره کرد و گفت: این مهم با دستورات استاندار، تلاش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و همت سرمایه‌گذاران و مدیران شهرستان محقق شد.

فرماندار رزن با اشاره به در تملک بانک بودن پنج واحد و در تملک صندوق ورشکستگی بودن یک واحد، بیان کرد: واحد در تملک صندوق ورشکستگی را سرمایه‌گذار تحویل گرفته و از 6 واحد در تملک، پنج واحد آزاد شده و درتلاش هستیم یک واحد باقی‌مانده را نیز آزاد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذار برای تمام واحدهای آزادشده از تملک داریم، افزود: کلنگ‌زنی دو واحد جدید دیگر در شهرک صنعتی آغاز و عملیات ساختمانی آن‌ها انجام شده است و دو واحد دیگر نیز به این واحدها افزوده خواهد شد.

سلامتی راه‌اندازی واحد تولید کاغذ کاتد مس با همت سرمایه‌گذاران، تلاش‌ها و ارائه تسهیلات را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح طی هفته دولت دانست و تصریح کرد: این کارخانه در غرب کشور بی‌نظیر است و تولیدات این واحد در تمام صنایع کاربرد دارد.

وی ادامه داد: در راستای جهش تولید تلاش کردیم نه‌فقط واحدهای تعطیل و نیمه‌فعال را احیا کنیم، بلکه دو مورد از صنایع بسیار مهم نیز در همین شهرک صنعتی توسعه یافتند.

فرماندار رزن با اشاره به توسعه واحد تولید بخاری‌های هرموتنیک مهندس پیروی، خاطرنشان کرد: توسعه کارخانه تولید لامپ LED رایان نیک انجام شده و فاز دوم توسعه‌یافته این کارخانه در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه متأسفانه از قبل برق مورد نیاز صنایع به‌عنوان سرانه کامل در شهرک صنعتی پیش‌بینی نشده بود، یادآور شد: کمبود برق در شهرک صنعتی داشتیم که با دستور استاندار قرار است 14 مگاوات برق اضافه شود.

سلامتی با تأکید بر اینکه برق به صنایعی که جدیداً به شهرک می‌آیند از ظرفیت برق بی‌استفاده ارائه می‌شود، اظهار کرد: درصورت تأمین برق مورد نیاز از برق باختر، می‌توانیم بیشتر از ظرفیت موجود در شهرک صنعتی استفاده کنیم.

وی به برنامه‌هایی برای احداث کارخانه خرس سفید شمال در عرصه فولاد از زمان مهندس مرادی استاندار همدان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در همان سال دستگاه‌های مورد نیاز وارد شد.

فرماندار رزن با اشاره به وجود شریک روسی و سرمایه‌گذار ایرانی در احداث کارخانه خرس سفید شمال، بیان کرد: مشکلاتی در تحویل زمین به این پروژه بود که رفع شد و درصورت اصلاح امور اراضی استان، شاهد کلنگ‌زنی این پروژه در سال جاری خواهیم بود.

وی به اقدامات و برنامه‌ها در حوزه بهسازی روستایی اشاره کرد و افزود: در بحث تسهیلات روستایی، شهرستان رزن سال گذشته طی سه مرحله بیش از سهم تعیین‌شده جذب کرد و جزء شهرستان‌های با بیش از صددرصد جذب بودیم.

سلامتی با بیان اینکه با توجه به توفیقات در جذب تسهیلات روستایی طی سال گذشته می‌توانیم امسال اشتغال‌زایی طرح‌های دریافت‌کننده تسهیلات را ببینیم، تصریح کرد: تسهیلات بیشتر در حوزه دام‌داری، کشاورزی، مشاغل خانگی و طرح‌های زودبازده ارائه شده است.

وی شکل‌دهی پنجره واحد سرمایه‌گذاری واقعی در شهرستان رزن را از کارهای عمده و اساسی برشمرد و ادامه داد: سرمایه‌گذاری که به این شهرستان مراجعه می‌کند، برای گرفتن پروانه نیاز به مراجعه به ادارات ندارد و این واحد به اقتضای پروانه مورد نیاز با فعالیت 13 کارشناس تام‌الاختیار، تصمیم‌گیری می‌کند.

فرماندار رزن با تأکید بر اینکه کاغذبازی سخت اداری برای سرمایه‌گذاری در شهرستان رزن وجود ندارد، خاطرنشان کرد: حمایت‌های لازم صورت گرفته و در کنار سرمایه‌گذار هستیم؛ روند سرمایه‌گذاری در این شهرستان روان شده و فرش قرمز برای سرمایه‌گذاری تا حد توان محقق است.

وی به وجود بزرگ‌ترین و منحصربه‌فردترین کشتارگاه دام و طیور غرب کشور در یکی از روستاهای بخش سردرود اشاره کرد و یادآور شد: با ارائه تسهیلات، سرمایه‌گذار برای احداث این کشتارگاه ورود کرده است.

سلامتی با تقدیر از تلاش‌ها و پیگیری‌های نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: وحدت بی‌نظیر مدیران و مسوولان در شهرستان مشاهده می‌شود و طی دوونیم سال گذشته اجازه نداده‌ایم حاشیه غلبه کند.

وی با تقدیر ویژه از ائمه جماعات و نماینده ولی فقیه در این شهرستان، گفت: مدیران دستگاه‌های استان نیز در حفظ وحدت موجود کمک‌حال بوده و هستند و اجازه بروز حاشیه و غفلت از خدمت را نداده‌ایم.

برنامه‌ها و اقدامات عنوان‌شده در حمایت از تولیدکنندگان و فعال شدن حوزه صنعت و کشاورزی در شهرستان رزن گویای این مهم است که مسوولان شهرستان کمر همت به تحقق جهش تولید بسته‌اند و حتی از حمایت اشتغال‌زایی روستایی نیز دریغ نکرده و نمی‌کنند که جذب بیش از صددرصدی این تسهیلات، گویای صدق مطلب است.

عناوین برگزیده