تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۶
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۱۲۴۳۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
چگونه در بازار سرمایه باقی بمانیم؟

ضرورت نگاه بلندمدت به بازارهای سرمایه گذاری

می متالز - مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن گفت: سرمایه‌گذاران اگر منابع درگیر در بازارهای مالی را از جنس سپرده‌ها و منابع مازاد خود تجهیز کنند، می‌توانند حفظ منابع خود را در این بازار همیشگی بدانند و صرفا منابع خود را در صورت نیاز خارج کنند.
ضرورت نگاه بلندمدت به بازارهای سرمایه گذاری

ضرورت نگاه بلندمدت به بازارهای سرمایه گذاری

به گزارش می متالز، محمودرضا خواجه نصیر معتقد است که بسیاری از سرمایه‌گذارانی که به تازگی سرمایه خود را وارد بورس کرده‌اند، دچار تردید شده‌اند و نمی‌دانند آیا باید در بورس بمانند یا خارج شوند.

وی در این خصوص گفت: این سوالی است که ذهن بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود مشغول کرده است.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن تاکید کرد: نکته قابل تأمل در فضای سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی نگاه بلندمدت است.

اصل تمایز مستلزم استراتژی‌های هوشمندانه

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن با بیان اینکه موضوع تبدیل سرمایه‌گذاری در بازار مالی یک استراتژی متداول در بورس است، تصریح کرد: تبدیل سرمایه‌گذاری در بازار، از ابزارهای متنوع با درجه ریسک مختلف متناسب با نوسانات بازار، یک استراتژی متداول است ولی اصل تخصیص بخشی از منابع به بازار سرمایه و مدیریت آن در همان بازار بازده بیشتری نسبت به سایر بازارها داشته است.

خواجه نصیر ادامه داد: اصل تمایز در بازده نسبت به روند عمومی شاخص، مستلزم استراتژی‌های هوشمندانه‌ای است که منجر به بازده بالاتر در روند صعودی و زیان کمتر در روندهای نزولی بازار می‌شود.

به گفته وی برای به دست آوردن بازده متمایز باید رویکردهای زیر را در نظر گرفت:

  1. از رفتارهای توده‌واری پرهیز کرد.

  2. صف‌های خریدوفروش را نباید به‌تنهایی عامل تصمیم‌گیری قرار داد.

  3. در حد امکان آینده بازارها را نیز تحلیل کرد و از تحلیل صرف مبتنی بر شرایط حال خودداری کرد.

  4. توصیه‌های مشاوران غیرمتخصص و شبکه‌های مجازی به خریدوفروش سهم را نشنیده بگیرید یا حداقل قبل از استفاده، حتما از فیلتر تحلیل مبنی بر اطلاعات قابل اتکا بگذرانید.

  5. در روندهای صعودی ممتد، دچار خوش‌بینی بیش از اندازه و در روندهای نزولی شدید دچار بدبینی مفرط نشوید.

  6. فقط ریسک‌های سیستماتیک واقعی با تاثیر جدی بر فضای اقتصاد کلان، یا بحران‌های سیاسی و اقتصادی شدید می‌تواند کل بازار را در درازمدت تحت تاثیر قرار دهد.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن معتقد است که تفکر متمایز، تصمیم‌گیری واقع‌بینانه در شرایط هیجانی را می‌طلبد که سود بیشتر و زیان کمتر را به دنبال خواهد داشت.

خواجه نصیر تصریح کرد: درصورتی‌که فضای رسانه‌ای مسائل با سطح اهمیت کمتر یا معطوف به صنعت یا گروه خاص را به‌کل بازار تعمیم دادند. هرچند که در کوتاه‌مدت کل بازار را متاثر کرد اما در درازمدت تاثیری از جنس ریسک‌های سیستماتیک نمی‌گذارد و باید در انتخاب صنایع منتخب که مصون از خبر یک صنعت یا گروه است، در پرتفوی استقبال کرد.

عناوین برگزیده