تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۴
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۱۲۴۶۲۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
حسینی:

۶۰ درصد از پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها منتج به اخذ جریمه می‌شود

می متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: تقریبا از یک هزار و ۲۰۰ شهرداری در کشور به جزء شهرداری پایتخت، کمیسیون ماده ۱۰۰ در ۶۰ درصد از پرونده‌ها اقدام به صدور جریمه می کند.
۶۰ درصد از پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها منتج به اخذ جریمه می‌شود

سید البرز حسینی

به گزارش می متالز، البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ورود کمیسیون عمران مجلس به مساله اصلاح کمیسیون ماده 100 شهرداری ها، گفت: در شرایط کنونی این مساله مطرح می شود که شهرداری ها به دلیل نبود درآمد پایدار، از کمیسیون ماده 100 و صدور جریمه ساختمانی برای درآمدزایی و جبران کسری بودجه استفاده می کند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روح قانون کمیسیون ماده 100 شهرداری ها بر خلاف عملکرد فعلی این نهاد در راستای پیشگیری از تخلف های ساختمانی تدوین شده است، اما آنچه که امروز اتفاق می افتد این است که تخلفات سازندگان با استفاده از قانون فعلی، جلوه قانون و درست داده می شود.

 

اغلب پرونده های کمیسیون ماده 100 منجر به تخریب بنای ساخته شده نمی شود

وی گفت: قانون کمیسیون ماده 100 شهرداری ها به صورتی اجرا می شود که انگار سازنده در ساخت و ساز خود می توان تخلف کند و بعد از آن جریمه مورد نظر را پرداخت کند و در این عرصه هیچ مکانیزم کنترلی وجود ندارد. در نتیجه این رویکرد، پرونده های بسیاری در شهرداری در حوزه تخلفات ایجاد می شود اما اغلب این پرونده ها منجر به تخریب بنای ساخته شده نمی شود.

حسینی تصریح کرد: البته در کلانشهرها، کمیسیون ماده 100 شهرداری ها، درآمد گسترده ای از دریافت جریمه ساخت و ساز ندارند اما در شهرهای کوچک این مساله به صرفه است که مسوولان شهرداری به سمتی بروند که کمیسیون ماده 100 از متخلفان جریمه دریافت کند.

 

60 درصد از پرونده های کمیسیون ماده 100 شهرداری ها منتج به اخذ جریمه می شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: تقریبا از یک هزار و 200 شهرداری در کشور به جزء شهرداری پایتخت، کمیسیون ماده 100 در 60 درصد از پرونده‌ها اقدام به صدور جریمه می کند.

عناوین برگزیده