تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۳
بازدید: ۴۱۰
کد خبر: ۱۲۵۶۶۴
سرویس خبر : متالورژی و مواد

رکورد واردات 3 ساله ی کک متالورژی چین در بازه ی ژانویه تا می شکسته شد

می متالز - داده های آماری گمرک چین نشان می دهد که اختلاف معنا داری بین میزان واردات کک متالورژی چین در ماه های ژانویه تا می سال جاری به نسبت سال های قبل وجود دارد.
رکورد واردات 3 ساله ی کک متالورژی چین در بازه ی ژانویه تا می شکسته شد

به گزارش می متالز، واردات کک متالورژی چین در آغاز سال 2018 در حدود 10 هزار تن بوده است که پس از گذشت ماه ها و در ماه می این مقدار با افزایشی 10 هزار تنی به 20 هزار تن افزایش پیدا کرده است که پس از آن هم و تا پایان سال با شیب ملایم افزایشی بوده ودر بالاترین حد خود یعنی در دسامبر به 100 هزار تن نزدیک شده است.

چین سال 2019 را بدون واردات آغاز کرد و واردات این محصول از فوریه و به میزان 5 هزار تن شروع شد و رفته رفته این مقدار به 200 هزارتن در آگوست نزدیک شد که مطابق سال 2018 با نزدیک شدن به پایان سال این روند افزایشی شد و با اختلافی معنا دار به فراتر از تراز 500 هزار تنی صعود پیدا کرد.

اما این کشور سال 2020 را با واردات میزان قابل توجه 160 هزار تنی شروع کرد و با روندی یکسان تا ماه می ادامه دار بوده است که موجب شده رکورد واردات در این بازه طی 3 سال اخیر شکسته شود.

حال با توجه به روند افزایشی واردات این محصول در نیمه ی دوم سال و مطابق سال های گذشته این سوال پیش می آید که آیا این کشور در ماه های باقی مانده سال جاری بار دیگر رکوردی برجای خواهد گذاشت که از تراز سال های قبل فراتر رود؟

عناوین برگزیده