تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۴
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۱۲۵۷۴۱

درآمد شرکت‌های ریلی مسافری 93 درصد کاهش یافته‌اند

می متالز - ​انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی در نامه ای خطاب به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، خواستار کمک ویژه برای شرایط مالی شرکت های ریلی مسافری شد.
درآمد شرکت‌های ریلی مسافری 93 درصد کاهش یافته‌اند

به گزارش می متالز، در پی خسارات وارده به بخش مسافری ناوگان ریلی کشور در ایام کرونایی، این انجمن خواستار کمک ویژه به شرکت های مالک ناوگان مسافری شد.

در بخشی از متن این نامه آمده است: «لزوم دریافت کمک زیان 1000 میلیارد تومانی میبایستی کماکان مدنظر برای ادامه فعالیت بخش مسافری ریلی شود ولی علی رغم مخالفت برای دریافت تسهیلات کرونا، شرکت ها از اجبار پذیرفته اند تا فعلا مشکل خود را از این طریق حل نموده و منتظر مساعدت های آتی باشند. در این راستا به دلیل طولانی شدن فرآیند تشریفات وثیقه گذاری و پذیرش ناوگان به عنوان وثیقه برای مالکین قطار متاسفانه هم اکنون هم موفق به دریافت برای پرداخت بخشی از حقوق و بدهی های شرکت های پشتیبانی کننده در بازار به میزان حداقلی 3800 میلیارد ریالی نشده ایم».

بر اساس این نامه 93% از درآمد پیش بینی شده از اسفند ماه سال گذشته که غالبا مربوط به نوروز و تابستان از دست رفته اند. درآمد این شرکت ها از حدود 9100 میلیارد ریال پیش بینی شده به 1040 میلیارد ریال تنزل کرده اند. در همین راستا با وضعیتی که گشایشی برای وضعیت کشور پیش بینی نمی شود، شرکت ها نیازمند مساعدت فوری هستند.

استرداد بلیط های فروش رفته در اسفند و فروردین ماه که بالغ بر 900 میلیارد بوده اند، با دریافت اندکی تسهیلات راه آهن جبران شده اند. با کاهش 93 درصدی درآمد شرکت های ریلی مسافری نیز امکان پرداخت حقوق معوق کارکنان شرکت ها و پیمانکاران، در ماه های اخیر و آتی وجود ندارد. در این میان 1800 میلیارد ریال بدهی ناشی از تامین تجهیزات برای قطارها که با لغو سفرها مواجه شد، مشکلات عدیده ای را برای تامین کنندگان به دلیل ناتوانی در پرداخت ها به وجود آورده است.

وضعیت ناوگان ریلی مسافری با توقف 60 درصد از واگن ها روبه رو است این در حالیست که قطارها با رعایت پروتکل های بهداشتی به اجبار در حرکت اند. در پایان این نامه درخواست عملی پیشنهادی به مجلس آمده است: «خواهشمند است با توجه به شرایط حال و تعهدات باقی مانده برای پرداخت معوقات دستمزد نیروی انسانی 9500 نفری و بدهی ها به فروشندگان و تامین کنندگان با پیشنهاد موافقت و ترتیبات اجرایی شدن آن را فراهم نمایند».

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده