تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۳۴
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۱۲۵۸۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

خط و نشان کره جنوبی علیه تعرفه‌های جدید دولت آمریکا

می متالز - به گفته ی وزیر امور مالی کره ی جنوبی، این کشور از ' تمامی روش های ممکن' برای پاسخ دادن به اعمال تعرفه‌های جدید بر روی واردات فولاد و آلومینیوم از سوی دولت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا استفاده خواهد کرد.
خط و نشان کره جنوبی علیه تعرفه‌های جدید دولت آمریکا

به گزارش می متالز، در هفته‌ی گذشته دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا تصمیم خود را در خصوص اعمال تعرفه های ۲۵ و ۱۰ درصدی بر روی واردات فولاد و آلومینیوم برای اجرا ابلاغ کرد و همزمان کشورهای کانادا و مکزیک را به طور موقت از پرداخت این تعرفه‌ها معاف نمود. همچنین، وی با عقب‌نشینی از مواضع گذشته‌ی خود در خصوص اینکه هیچ کشوری نمی تواند از پرداخت این تعرفه‌ها معاف شود گفت که راه برای مذاکره و اخذ معافیت از پرداخت تعرفه‌ی تجاری برای واردات فولاد و آلومینیوم برای سایر کشورهایی که از لحاظ تجاری و امنیتی برای آمریکا اهمیت دارند باز است.

در این خصوص، اخبار منتشر شده حاکی از آن است که کره‌ی جنوبی به‌عنوان سومین کشور بزرگ صادر کننده ی فولاد به آمریکا و متحد راهبردی این کشور در شبه جزیره‌ی کره درخواست خود را برای اخذ معافیت به دولت آمریکا ارائه داده است. این در حالی است که علی‌رغم این درخواست وزیر امور مالی کره جنوبی اخیرا اعلام کرده است که کره ی جنوبی از تمامی روش های ممکن برای پاسخ دادن به تعرفه های جدید دولت آمریکا استفاده کرده و در این خصوص حداکثر تلاش خود را خواهد کرد. به گفته‌ی وی، ' در این خصوص موضع خود را در آینده روشن خواهیم کرد'.

افزون بر این، دولت کره‌ی جنوبی در نیمه‌ی نخست سال جاری میلادی در خصوص الحاق به 'قرارداد جامع و پیشرو مشارکت ترنس-پسیفیک' (CPTPP) تصمیم گیری خواهد کرد. لازم به ذکر است که ۱۱ کشور از جمله کانادا و ژا‍پن از اعضای قرارداد نامبرده هستند و به گفته‌ی یکی از وزرای کشورهای عضو، این قرارداد در به عنوان نشانه‌ای قوی علیه محافظه‌گرایی و (تمایل برای ایجاد) جنگ اقتصادی به وجود آمده است. لازم به ذکر است که آمریکا عضو این قرار‌داد نیست.

عناوین برگزیده