تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۱
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۱۲۵۹۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در روز ریزش ۶۵ هزار و ۳۴ واحدی شاخص رخ داد:

معاملات مشکوک دو بیمه، تیپیکو، دو شرکت SME، سهم ورشکسته + ۹ نماد

می متالز - در روز ریزش ۶۵ هزار و ۳۴ واحدی شاخص، دو بیمه، تیپیکو، شرکت ورشکسته، دو سهم حاضر در بازار SME به همراه ۹ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.
معاملات مشکوک دو بیمه، تیپیکو، دو شرکت SME، سهم ورشکسته + ۹ نماد

به گزارش می متالز، در جریان معاملات دومین روز کاری هفته، بازار سهام کم حجم و متعادل و در محدوده های منفی در بسیاری از گروه ها  آغاز به کار کرد. به طوری که در میانه بازار با تبدیل اصلاح به حالت ترس و عدم نقش متغیرهای بنیادی در تصمیم گیری فعالان در نهایت نماگر بازار با ریزش 65 هزار و 34 واحدی روبرو و با عقب نشینی به کانال یک میلیون و 662 هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد.  

به این ترتیب، بیش از 9.2 هزار میلیارد تومان در بورس و 2.5 هزار میلیارد تومان در فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات به بانک تجارت، بانک صادرات، فولاد مبارکه، بانک پارسیان به همراه سایپا با داد و ستد بیش از 978، 947، 419، 321 و 276 میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد 15 شرکت با داد و ستد 22 تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، سرمایه گذاری ملی حاضر در بازار اول بورس با افت 1.4 درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد 193.7 میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های بیمه کارآفرین، گاز لوله (شرکت ورشکسته حاضر در تابلو قرمز بازار پایه فرابورس)، سرمایه گذاری صنایع ایران، کشت و صنعت پیاذر، ساختمان اصفهان، فرآورده های سیمان شرق، نیلی صنعت کرمان (شرکت حاضر در بازار SME)، صنعتی سپاهان، بیمه آرمان، فولاد آلیاژی یزد، لیزینگ خودرو غدیر، تیپیکو، ماداکتیو استیل کرد (شرکت حاضر در بازار SME) و تجارت الکترونیک پارسیان کیش مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور دو سهم بیمه، تیپیکو، شرکت ورشکسته گاز لوله، دو شرکت حاضر در بازار SME به همراه 9 شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard365.com  مراجعه کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده