تاریخ: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۵۹
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۲۳۰۶۱۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
با عرضه بلوک ۵۸.۸۳ درصدی:

شرایط و زمان خروج ایران خودرو از سهامداری شرکت لیزینگ اعلام شد

می‌متالز - ایران خودرو زمان و شرایط عرضه بلوک ۵۸.۸۳ درصدی سهام شرکت لیزینگ حاضر در بورس را بطور یکجا یا نقد و شرایطی اعلام کرد تا در صورت انجام از ترکیب سهامداری آن خارج شود.

به گزارش می‌متالز، شرکت ایران خودرو در نظر دارد بلوک ۵۸.۸۳ درصدی سهام لیزینگ خودرو غدیر را بطور یکجا یا نقد و شرایطی در بازار اول معاملات بورس به فروش برساند تا در صورت انجام از ترکیب سهامداری آن خارج شود.

به این ترتیب، مقرر شده ۳۱۱ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۶۶۵ سهم در نماد "ولغدر" روز چهارشنبه ۱۲ آبان از طریق کارگزاری بانک صادرات عرضه شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم ۴۰۱۴ تومان و قیمت پایه کل ۱.۲ هزار میلیارد تومان تعیین شده است.

خریدار باید ۹۵ درصد از ارزش معامله را نقدی و حداکثر ظرف مدت ۱۴ روز کاری بعد از مشخص شدن برنده رقابت پرداخت کند و یک فقره چک بابت ۵ درصد الباقی ثمن معامله، ضمانت نامه بانکی، پرداخت مطالبات طبق مفاد قرارداد فروش، تکمیل فرم توثیق سهام و تایید و امضای قرارداد فروش و ارائه سند تسویه خارج از پایاپای از طرف خریدار به فروشنده تحویل شود.

بابت تضمین پرداخت الباقی ثمن معامله هم خریدار باید کل سهام شرکت مورد معامله را به نفع فروشنده و از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی به وثیقه گذارد که پس از تسویه کامل قرارداد فروش، رفع توثیق خواهد شد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده