تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۴
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۱۲۶۱۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ثمرات مثبت برداشت از معادن برای مردم ملموس نیست/ لزوم روشنگری در مورد احداث سد مشمپا

می متالز - امام جمعه ماهنشان با تاکید بر اینکه در فعالیت‌های معدنی از جمله در اعطای مجوزها باید مصلحت مردم مد نظر قرار گیرد، گفت: مسؤولان باید در زمان اعطای مجوز، به تبعات فعالیت معادنی که در فاصله بسیار نزدیک روستا هستند توجه داشته باشند و در یک کلام مردم باید ثمرات مثبت برداشت از معادن را ببینند که تقریباً چنین چیزی تا حد زیادی ملموس نیست.
ثمرات مثبت برداشت از معادن برای مردم ملموس نیست/ لزوم روشنگری در مورد احداث سد مشمپا

به گزارش می متالز، حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان اظهار کرد: احیای مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، از مصادیق عظیم تعظیم شعائر الهی و امر به معروف و نهی از منکر است. 

امام جمعه ماهنشان درخواست فعال کردن مکانیزم ماشه را نشان بارزی از خوی جنایتکاری آمریکا و کودنی حاکمان این کشور دانست و افزود: رئیس‌جمهور آمریکا در حالی به مکانیزم ماشه متوسل می‌شود که بیش از دو سال قبل از برجام خارج شده و به لحاظ حقوقی، حق استفاده از این مکانیزم را ندارد. 

وی با اشاره به عدم تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا در سازمان ملل مبنی بر تمدید تحریم تسلیحاتی ایران افزود: عدم تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا مبنی بر تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، شکستی سنگین برای آمریکا بود که حیثیت آن‌ها را به باد داد.

زاهدی‌پور با بیان اینکه شکست قطعنامه پیشنهادی آمریکا مبنی بر تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، اقتدار و جایگاه بین‌المللی ایران را با همه تحریم‌ها و محدودیت‌ها نشان داد، ادامه داد: این شکست در عین حال نشانه بارزی از بی‌حیثیتی و کاهش شدید منزلت بین‌المللی آمریکاست.

امام جمعه ماهنشان تاکید کرد: شکست قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت نتیجه 41 سال اقتدار و عظمت بی‌نظیر تاریخی در سایه پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی و ایستادگی مردم در برابر قلدر مآبی‌ها است.

وی ادامه داد: باید توجه کنیم که اعتماد به دشمن به ویژه آمریکا جز ناکامی به دنبال نخواهد داشت و  از این وقایع باید به عنوان یک تجربه نزدیک، درس گرفت.

زاهدی‌پور با اشاره به پیش‌فروش موازی نفت (پیش فروش با امکان خرید و فروش اوراق در بازار) افزود: طرح پیش‌فروش موازی نفت، ابهامات مهمی از قبیل تکیه بر خام‌فروشی داشته و در عین حال زمینه‌ساز بدهی 220 هزار میلیارد تومانی دولت آینده محسوب می‌شود و اگر چه ممکن است در کوتاه مدت، برخی گشایش‌های اقتصادی را ایجاد کند، اما مشکلات و بحران‌های اقتصادی برای آینده ایجاد خواهد کرد، از این رو لازم است چنین طرح کلانی در قالب بودجه و توسط مجلس بررسی شده و در صورت مصلحت بودن به تصویب برسد. 

 

لزوم حمایت از اجرای طرح برخورد با اوباش

امام جمعه ماهنشان با تاکید بر اینکه طرح برخورد پلیس با اوباش بسیار لازم، ضروری، امنیت بخش و قابل تقدیر است، تصریح کرد: دادستان‌ها باید از این طرح‌ حمایت جدی داشته باشند و باید توجه کرد حتی بخشی از قمه‌زنی قمه‌زنان برای عرض اندام و قدرت‌نمایی است و پلیس باید با اقتدار تمام با این گونه رفتارها برخورد کند. 

وی با بیان اینکه مراجعات و شکایاتی در ارتباط با معادن چه در ارتباط با عدم توجه به تکالیف اجتماعی، آلودگی محیط زیست و یا تخریب جاده‌ها وجود دارد، ادامه داد: همه نهادهای مسؤول باید در این زمینه دقت داشته باشند که حق مردم شهرستان تضییع نشود.

زاهدی‌پور با تاکید بر اینکه در فعالیت‌های معدنی از جمله در اعطای مجوزها باید مصلحت مردم مد نظر قرار گیرد، افزود: مسؤولان باید در زمان اعطای مجوز، به تبعات فعالیت معادنی که در فاصله بسیار نزدیک روستا هستند توجه داشته باشند و در یک کلام مردم باید ثمرات مثبت برداشت از معادن را ببینند که تقریباً چنین چیزی تا حد زیادی ملموس نیست. 

امام جمعه ماهنشان افزود: اگر چه احداث سد مشمپا لازم و ضروری است، در عین حال این نگرانی از سوی مردم وجود دارد که این سد چه پیامدهایی برای ماهنشان به دنبال داشته و چه اندازه از زمین‌های کشاورزی حاصلخیز ماهنشان را از بین خواهد برد.

وی تاکید کرد: توجه داشته باشیم که اگر زمین‌های جاده ینگجه زیر آب برود، ماهنشان به عنوان قطب باغی استان زنجان از بین خواهد رفت که در این صورت مردم ماهنشان با یک بحران اقتصادی و اجتماعی لاینحل مواجه خواهند شد، بنابراین لازم است مسؤولان ذیربط با حضور در بین مردم حدود و ثغور این سد را روشن کرده و روشنگری‌های لازم را ارائه دهند.

عناوین برگزیده