تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۵
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۱۲۶۱۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازارسرمایه تاکید کرد:

فرار از اصلاح و تشکیل صفوف فروش

می متالز - سهامدارانی که تاکنون سود مناسبی دریافت کرده‌اند، برای حفظ میزان سود خود و فرار از اصلاح، صفوف فروش را تشکیل داده‌اند تا نسبت سود خود را به دارایی خود حفظ کنند.
فرار از اصلاح و تشکیل صفوف فروش

فرار از اصلاح و تشکیل صفوف فروش

به گزارش می متالز، محسن عبدالهی کارشناس بازار سرمایه در راستای ریزش ادامه‌دار بازارسرمایه که از دیروز پس از اعلام لغو ETF دارادوم اعلام شد، اظهارکرد: هوش سرمایه زمانی که تغییر سیاست‌ها را در بورس مشاهده می‌کند طبیعتا مکانیزم خود را تغییر داد و هراس از افزایش ریسک‌ها را نمی‌تواند بپذیرد.

وی ادامه داد: بازارسرمایه و شاخص‌کل آن، قد کشیده و به‌همین نسبت ریسک‌های این بازار نیز با توجه به رشد اعداد، افزایش پیدا می‌کند و این ریسک‌ها جدی‌تر می‌شود.

این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: تغییرات مکانیزمی که این روز‌ها بازار بخاطر سیاست دارادوم متحمل شده از نوع همین ریسک‌ها بوده و بسیاری از سهامدارانی که تاکنون سود مناسبی دریافت کرده‌اند، برای حفظ میزان سود خود و فرار از اصلاح، صفوف فروش را تشکیل داده‌اند تا نسبت سود خود را به دارایی خود حفظ کنند.

عبدالهی درباره اینکه آیا باید عرضه و لغو ETF آنقدر در بازار تاثیرگذار باشد، تاکید کرد: بازار نیازمند حمایت واقعی بوده و روند منفی بازار ادامه‌دار نخواهد بود و این اصلاح، زمان‌بر نیست شاید با تزریق یک خبر مثبت، روند و جو بازار کاملا بازگردد.

عناوین برگزیده