تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۳
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۱۲۶۲۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اعلام کرد:

توسعه صادرات و جلوگیری از خام فروشی دستاورد راه اندازی کارخانه کربنات سدیم

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در خصوص اهمیت راه اندازی کارخانه کربنات سدیم کاوه فیروزآباد گفت: یکی از این ویژگی ها این است که مواد اولیه این واحد تولیدی از معادن جنب این کارخانه تامین می شود.
توسعه صادرات و جلوگیری از خام فروشی دستاورد راه اندازی کارخانه کربنات سدیم

به گزارش می متالز، حمیدرضا ایزدی افزود: بیش از هشت معدن سنگ آهک و سنگ نمک در کنار این شرکت راه اندازی شده و مواد اولیه به کارخانه منتقل می شود و این باعث شده از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری شود و صنایع معدنی را در استان ایجاد کند.

وی ادامه داد: اولویت اصلی ما در استان فارس راه اندازی صنایع معدنی در کنار معادن است تا بتوانیم از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس یکی دیگر از ویژگی های این طرح را صادرات محور بودن آن دانست و گفت: کشورهایی همچون عراق، ترکیه، هند، کره جنوبی، اندونزی، بنگلادش، اوکراین، یونان، امارات و ارمنستان از مقاصد صادراتی محصولات این کارخانه هستند.

ایزدی افزود: تولیدات این شرکت در صنایع پایین دستی مثل شیشه و بلور، صنایع شوینده و پاک کننده، تصفیه آب و پتروشیمی ها استفاده می شود بنابراین در پایین دست این کارخانه شاهد ایجاد کارخانه ها و واحدهای تولیدی کوچک و بزرگی خواهیم بود که از محصولات این واحد به عنوان مواد اولیه کارخانه خود استفاده خواهند کرد.

وی ادامه داد: فعال سازی واحدهای پایین دست در کنار کارخانه کربنات سدیم کاوه باعث رونق زیادی در شهرستان فیروزآباد و استان فارس خواهد شد.

گفتنی است که ایجاد و توسعه صنایع مادر در استان فارس به عنوان یکی از استان‌های بزرگ و دارای ظرفیت کشور در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفت که کارخانه کربنات سدیم کاوه فیروزآباد فارس یکی از این صنایع است که با راه اندازی آن گامی بزرگ در مسیر خودکفایی، توسعه صادرات و تحول اقتصادی برداشته شد.

این کارخانه که ۹ مرداد ۹۹ با دستور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید علاوه بر محرومیت زدایی و تامین نیاز داخلی، برای کشور ارزآوری به دنبال دارد.

واحد شرکت کربنات سدیم کاوه در زمینه تولید کربنات سدیم فعالیت می‌کند با سرمایه گذاری ۲۰ هزار و ۶۷ میلیارد ریال و با اشتغال بیش از هزار و سه نفر در شهرستان فیروزآباد به بهره برداری رسیده است.

عناوین برگزیده