تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۴۳۵
کد خبر: ۱۲۶۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان؛

یخچال سازی لرستان به کارخانه تولید ورق «گالوانیزه» تبدیل شد/پیش بینی راه اندازی ۲ خط تولید

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: راه اندازی دو خط تولید «ورق های دکرا» و «پیش رنگ» در کارخانه یخچال سازی پیش بینی شده است.
یخچال سازی لرستان به کارخانه تولید ورق «گالوانیزه» تبدیل شد/پیش بینی راه اندازی ۲ خط تولید

مهندس صفی خانی افزود:  تا قبل از پایان امسال کارخانه پارسیلون راه اندازی خواهد شد و با راه اندازی مجدد این کارخانه تمامی ۱۲۶ کارگر آن مجددا مشغول به کار می شوند.

رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان لرستان ، اظهار داشت: بر اساس آمار پروانه های بهره برداری ثبت شده در سامانه «بهین یاب» میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در حوزه صنعت لرستان طی سه سال گذشته دولت یازدهم نسبت به مدت مشابه سال های قبل ۲۶۶ درصد رشد داشته است.
وی به رشد ۱۱ درصدی اشتغال در حوزه صنعت استان طی مدت یاد شده اشاره کرد و افزود: همچنین بخش صنعت استان به لحاظ تعداد پروانه بهره برداری طی سه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.
کارخانه پارسیلون تا پایان امسال راه اندازی می شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در بخش دیگری از صحبت های به یکی از مصوبات دولت مبنی بر بخشودگی جرایم تسهیلات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان اخذ شده توسط واحدهای صنعتی، اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس این مصوبه واحدهای صنعتی که کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات اخذ کرده اند سود و جرایم آن ها بخشیده شود که البته تا کنون آیین نامه اجرایی آن ابلاغ نشده و احتمالا تا آخر هفته جاری این آیین نامه ابلاغ خواهد شد.
صفی خانی در خصوص آخرین وضعیت کارخانه پارسیلون خرم آباد گفت: کنسرسیوم مورد نظر در این زمینه شکل گرفته و گزارشات کارشناسان در خصوصی وضعیت آن کامل شده است.
وی تعداد کارگران کارخانه پارسیلون را ۱۲۶ نفر دانست و افزود: این کارخانه یک مصوبه در خصوص تزریق منابع مالی داشته که با اجرایی شدن آن بخش زیادی از مشکلات کارگران پارسیلون مرتفع می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه معتقدیم تا قبل از پایان امسال کارخانه پارسیلون راه اندازی خواهد شد، ادامه داد: با راه اندازی مجدد این کارخانه تمامی کارگران آن مجددا مشغول به کار خواهند شد.
پیش بینی راه اندازی دو خط تولید «ورق های دکرا» و «پیش رنگ» در کارخانه یخچال سازی
صفی خانی در ادامه با یادآوری اینکه کارخانه یخچال سازی خرم آباد به کارخانه تولید ورق «گالوانیزه» تبدیل شد، عنوان کرد: دو خط تولید «ورق های دکرا» و «پیش رنگ» در کارخانه یخچال سازی پیش بینی شده است.
وی افزود: اگر تسهیلات درنظر گرفته شده برای راه اندازی خط تولید «دکرا» این کارخانه توسط بانک تجارت تزریق شود اولین خط دکرای آن تا پایان امسال شروع به کار خواهد کرد و برای تهیه ورق های گالوانیزه این کارخانه نیز پیگیر اخذ تسهیلات از طریق بانک صنعت و معدن هستیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان یادآور شد: پیش بینی حجم سرمایه گذاری در حوزه تولید ورق های گالوانیزه این کارخانه به صورت ۵۰ میلیون یورو اعتبارات ارزی و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ریالی است.

عناوین برگزیده