تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۶
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۱۲۶۴۲۶
سرویس خبر : زمین شناسی

همزمان با هفته دولت: رونمایی از نقشه پهنه‌بندی مخاطره زمین‌لغزش طالقان

می متالز - در سومین جلسه شورای فنی استان البرز که با حضور معاون عمرانی استان، مدیرکل دفتر مهندسی، مخاطرات و زیست محیطی این سازمان، رئیس مرکز پژوهش‌های کاربردی علوم‌زمین و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، از نقشه پهنه‌بندی مخاطره زمین لغزش شهر طالقان رونمایی شد.
همزمان با هفته دولت: رونمایی از نقشه پهنه‌بندی مخاطره زمین‌لغزش طالقان

همزمان با هفته دولت: رونمایی از نقشه پهنه‌بندی مخاطره زمین‌لغزش طالقان

به گزارش می متالز، رئیس مرکز پژوهش‌های کاربردی گفت: در پی رخداد زمین‌لغزش اسفندماه 1397 که منجر به قطع لوله گاز و مسدود شدن راه ورودی شهر طالقان شد، بنا به درخواست مسوولان این شهر و با نظر مساعد رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، تهیه نقشه مخاطرات طالقان با هدف شناسایی و پهنه‌بندی مناطق مستعد زمین‌لغزش، سیل و زلزله در دستور کار مرکز پژوهش‌های کاربردی قرار گرفت.
مرتضی شیخ افزود: این نقشه در مقیاس یک‌ده هزارم و با دقتی بسیار بالا تهیه شده و قرار است در طرح تفصیلی شهر طالقان اعمال شود.
وی خاطرنشان کرد: جهت کاربردی‌تر شدن نقشه محدوده آن با هماهنگی شهرداری طالقان تعیین شده که شامل موقعیت فعلی شهر و مناطق مساعد برای توسعه شهری است.
گفتنی است، در راستای تهیه این نقشه زمین‌شناسی لایه‌های اطلاعاتی مربوط به زمین‌لغزش‌ها، سیلاب و گسل‌های منطقه تهیه و با تلفیق آن، نقشه خطرپذیری زمین لغزش‌های شهر طالقان تدوین شده است.

عناوین برگزیده