تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۱۲۶۶۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از ۲۹ مرداد تا ۳ شهریور بررسی شد:

عملکرد حقوقی ها در چهار روز منفی بورس با سهم۱۲هزار میلیاردی چهار حقوقی

می متالز - بررسی معاملات بازارسهام در چهار روز نشان می دهد چهار سهامدار حقوقی با خالص خرید ۱۲ هزار میلیارد تومانی، اقدام به جمع آوری صف های فروش کردند اما ۶ حقوقی نیز فروشنده بودند.
عملکرد حقوقی ها در چهار روز منفی بورس با سهم۱۲هزار میلیاردی چهار حقوقی

به گزارش می متالز، بررسی‌های دنیای اقتصاد نشان می‌دهد از ۲۹ مرداد تا ۳ شهریورماه که شاهد ریزش ۹. ۱۱ درصدی شاخص بورس بودیم، حقوقی‌ها در مجموع خالص خرید ۱۲ هزار میلیارد تومانی را رقم زدند.

خریداران و فروشندگان روزهای قرمز

بیش از ۱۰۰ حقوقی در چهار روز معاملاتی مورد بررسی در نقش خریدار ظاهر شدند و در مجموع افزون بر ۲ میلیارد سهم به پرتفوی افزودند. در این میان بیشترین خرید سهام را سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به میزان ۴۰۷ میلیون و ۱۰۹ هزار سهم انجام داد.

سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات دیگر خریدار بزرگ روزهای منفی بورس تهران با جمع‌آوری ۳۵۰ میلیون سهم بود. در بانک ملی نیز شاهد خرید ۱۶۷ میلیون سهمی در دوره مورد بررسی بودیم.

گروه مالی ملت نیز در روزهای سرخ‌پوش بازار سهام در نقش خریدار ظاهر شد و خرید ۱۳۴ میلیون سهمی را رقم زد. در آن‌سوی بازار اما ۶ حقوقی نیز فروشنده بودند. در این خصوص می‌توان به گروه توسعه اقتصادی تدبیر اشاره کرد که ۵۱ میلیون و ۵۷۵ هزار سهم را به بازار عرضه کرد. بیمه رازی نیز به نقد کردن ۲۹ میلیون سهم اقدام کرد. 

بازگشت حقیقی‌ها در روز سبز سهام

دیروز همزمان با رشد ۶. ۲ درصدی شاخص کل بورس، معامله‌گران خرد نیز وارد گردونه معاملات سهام شدند و در مجموع خالص خرید ۷. ۲ میلیارد تومانی را ثبت کردند و پس از چهار روز خریدار شدند. از این رو پس از افزایش جذابیت سهام پس از افت‌های متوالی قیمت‌ها درچند روز گذشته، دو گروه فرآورده‌های نفتی و چندرشته‌ای صنعتی بیشترین ورود نقدینگی خرد را شاهد بودند.

پالایشی‌ها شاهد تغییر مالکیت ۱۸۱ میلیارد تومانی در مسیر حقوقی به حقیقی بودند. این رقم در گروه چندرشته‌ای صنعتی به ۱۳۳ میلیارد تومان رسید. در آن‌سوی بازار اما سهامداران خرد در سهام بانکی فروشنده بودند و خالص فروش ۱۱۶ میلیارد تومان را رقم زدند. غذایی و خودروساز‌ها نیز شرایط مشابهی را تجربه کردند و به ترتیب شاهد جابجایی ۵. ۹۷ و ۹۲ میلیارد تومانی در مسیر حقیقی به حقوقی بودند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده