تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۴۱
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۱۲۶۸۰۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
عباسپور:

زنجیره تامین مالی خودروسازان منطقی نیست

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید زنجیره تامین مالی خودروسازان منطقی نیست و هزینه‌های سربار آنها مانند اداره برخی سایت‌های خودروسازی‌ها، منجر به افزایش هزینه تمام شده تولید و رشد قیمتی خودرو می‌شود.
زنجیره تامین مالی خودروسازان منطقی نیست

روح الله عباسپور مصاحبه در صحن

به گزارش می متالز، روح الله عباسپور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره تصمیم شورای رقابت مبنی بر اینکه خودروسازان می‌توانند هر ۳ ماه یکبار درخواست افزایش قیمت دهند، گفت: قیمت خودرو در خودروسازی‌ها براساس فرمولی مشخصی تعیین می شود؛ قیمت تمام شده تولید با توجه به افزایش بهای ورقه فولادی، آلومینیوم، مس و پلیمر با سود حداقلی.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان معتقدند تولید خودرو با قیمت‌های کنونی برایشان سودی به همراه ندارد، افزود: هرچند التهابات بازار خودرو تحت تاثیر فضای مجازی است اما اجازه افزایش قیمت این محصولات هر سه ماه یک بار، نیز می‌تواند بر نابسامانی‌ها اثرگذار باشد.

 

وزارت صنعت، معدن و تجارت نظارت دقیق و ومناسبی بر بازار چهارچرخ‌ها ندارد

وی با بیان اینکه زنجیره تامین مالی خودروسازان منطقی نیست، ادامه داد: هزینه‌های سربار مانند اداره برخی سایت‌های شرکت‌های خودروسازی، منجر به افزایش هزینه تمام شده تولید و رشد قیمتی خودرو می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت باید بازار خودرو را کنترل کند، اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نظارت دقیق و ومناسبی بر بازار چهارچرخ‌ها ندارد که یکی از دلایل اصلی این موضوع اداره این وزارتخانه مهم با سرپرست است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد