تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۱
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۱۲۶۸۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فتحی:

حمایت از صنایع کوچک، لازمه جهش تولید در کردستان است

می متالز - نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی حمایت از صنایع کوچک و تولیدکنندگان استان را پیش نیاز جهش تولید عنوان کرد.
حمایت از صنایع کوچک، لازمه جهش تولید در کردستان است

محسن فتحی

به گزارش می متالز، محسن فتحی درباره تاثیر توسعه صنایع کوچک بر اقتصاد، گفت: صنعت موتور محرک اقتصاد هر کشور قلمداد می‌شود و ایجاد اشتغال، گسترش دامنه و میزان نقدینگی، توسعه تجاری و افزایش سطح درآمد ملی هر کشوری از مهم‌ترین تأثیرات بخش صنعت به شمار می‌رود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش تاثیرگذار صنایع کوچک در ایجاد و حفظ اشتغال و همچنین تداوم تولید محصولات داخلی، افزود: SMEها با توانمندی‌های خود می‌توانند با از میان برداشتن مشکلاتی همچون بیکاری و توزیع ناعادلانه درآمد، نقش مهمی در توسعه اقتصادی بر عهده گیرند.

 

ضرورت گسترش شهرک های صنعتی و تسهیل سرمایه گذاری برای رونق تولید

این نماینده مردم در مجلس یازدهم کردستان را نیازمند توسعه صنایع کوچک دانست و اضافه کرد: گسترش شهرک های صنعتی و تسهیل سرمایه گذاری برای رونق تولید در استان ضروری است.

فتحی به نقش رسانه‌ها در خصوص پرداختن به جایگاه و اهمیت صنایع کوچک اشاره کرد و ادامه داد: در این بازه زمانی که به عنوان روز حمایت از صنایع کوچک در کشور نام‌گذاری شده، رسانه‌ها نقش مهمی در حمایت و انعکاس خواسته‌های فعالان صنایع کوچک به جامعه و مسئولان دارند.

 

تامین معیشت مردم را اولویت مجلس یازدهم

وی تصریح کرد: در شرایطی که صعود بی‌رویه و غیرقابل‌انتظار نرخ ارز هزینه‌های اضافی را به صنعتگران تحمیل کرد، محدودیت حاصل از شرایط تحریم در ورود ماشین‌آلات و مواد اولیه صنایع نیز مانعی بزرگ در فعالیت سربازان اقتصادی را به همراه داشت و شرایط سخت سایه شوم خود را بر صنعت گستراند.

نماینده مردم کردستان، تامین معیشت مردم را اولویت مجلس برشمرد و گفت: چشم امید و یاری صنایع کوچک کردستان به تدبیر و مدیریت صحیح مدیران اقتصادی جهت عبور از شرایط سخت حاکم بر فضای اقتصادی دوخته شده است.

عناوین برگزیده