تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۱۲۷۰۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مدیر کل بیمه ایران خواستار تاسیس صندوق بیمه همگانی شد

می متالز - مدیرکل بیمه ایران در استان یزد با بیان اینکه طرح تاسیس صندوق بیمه همگانی در دستور کار مجلس شورای اسلامی است، خواستار تاسیس این صندوق شد.
مدیر کل بیمه ایران خواستار تاسیس صندوق بیمه همگانی شد

به گزارش می متالز، حسنعلی طالعی در نشستی به مناسبت هفته دولت با بیان اینکه دولت در مواقع بروز حوادث و بلایای طبیعی برای پرداخت خسارت با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود، افزود: تاسیس این صندوق می‌تواند در این گونه مواقع به دولت کمک کند.

وی نقش این صندوق را در افزایش ضریب نفوذ بیمه را یادآور شد و با بیان اینکه هزینه‌های بیمه در صورتحساب‌های صدور بیمه نامه بالاست و مردم خواستار تعدیل برخی از این این هزینه‌ها هستند گفت: باید با کاهش هزینه‌ها، سهم مردم را در خرید بیمه نامه‌ها افزایش دهیم و برای اینکه بیمه را در میان اقشار محروم و آسیب پذیر توسعه دهیم لازم است مالیات بر ارزش را از این بخش حذف کنیم و بخش‌های مولد و صاحبان صنایع مکلف به پرداخت آن شوند.

مدیر کل بیمه ایران در استان یزد تصریح کرد: برای گسترش بیمه حوادث، بدنه خودرو و تکمیل درمان نیز لازم است تسهیلاتی فراهم شود.

وی توسعه و افزایش ضریب نفوذ بیمه و حق سرانه بیمه را از شاخص‌های سنجش میزان توسعه‌یافتگی کشور دانست و گفت: ضریب نفوذ بیمه در کشور ۳۸.۲، استان یزد ۴۱.۲، میانگین دنیا ۷ و در کشورهای پیشرفته ۱۴ درصد است و این از میزان سهمی که حق بیمه صادره بیمه بازرگانی نسبت به تولیدات ناخالص داخلی حکایت دارد.

طالعی ادامه داد: سرانه بیمه در کشور ۵۵۴ هزار تومان و استان یزد ۶۹۷ هزار تومان است و یزد بعد از تهران در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

هم اینک ۲۹ شرکت بیمه، یک هزار و ۱۷۰ نماینده فروش و ۳۲ کارگزاری بیمه در استان یزد فعال هستند.

عناوین برگزیده