تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۱۲۷۰۷۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نمایندگان یزد در مجلس، فرصت و چالش‌های معادن را بررسی کردند

می متالز - نمایندگان مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی روز شنبه در جلسه‌ای که در ستاد فرماندهی سپاه الغدیر برگزار شد فرصت‌ها و چالش‌های معادن استان را بررسی کردند.
نمایندگان یزد در مجلس، فرصت و چالش‌های معادن را بررسی کردند

به گزارش می متالز، فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: بررسی طرح معادن و فرصت‌ها و چالش‌های ملی و استانی آن مستمر در در دبیرخانه شهید مدرس این فرماندهی پیگیری می‌شود.

سرتیپ رضا پورشمسی در این نشست افزود: وجود معادن مختلف در استان یک فرصت و ظرفیت مهمی محسوب می‌شود که احتیاج به مدیریت و برنامه‌ریزی مدون دارد.

وی خاطرنشان کرد: همکاری و همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای استفاده از ظرفیت موجود و حل مشکلات آنها جزو برنامه‌هایی که پیگیری می‌شود.

در این نشست نمایندگان یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معدنی بودن استان بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت آنها و حل چالش‌های معادن استان تاکید کردند.

مقرر شد در  جلسه‌های شورای دبیرخانه شهید مدرس که با همت گروه تحقیقات،آموزش و فن‌آوری ماهر سپاه الغدیر و با حضور نمایندگان مجلس و جمعی از نخبگان و کارشناسان برگزار می‌شود مکرر مسائل مربوط به فرصت‌ها و چالش‌های ملی و استانی معادن بررسی شود.

از ۵۴۵ معدن استان پنج مورد در مقیاس بزرگ ملی قرار دارد و بقیه در حد متوسط و کوچک هستند که باید حمایت جدی از این مجموعه‌ها برای حفظ و توسعه اشتغال شود.

از میان معادن ملی می‌توان به سنگ‌آهن چادرملو اردکان، زغال سنگ بافق( ۲معدن)، سرب و روی مهدی‌آباد مهریز و اورانیوم ساغند اردکان اشاره کرد.

ذخیره قطعی معادن استان حدود ۲ میلیارد تن برآورد شده است.

 یزد بعد از کرمان دومین استان معدنی و یکی از سه استانی است که بالاترین میزان کشف‌ معدنی کشور را به خود اختصاص داده و در حوزه اشتغال معدنی هم جزو استان‌های برتر است.

حدود ۱۲ هزار نفر به صورت مستقیم در معادن استان اشتغال دارند و یزد رتبه دوم کشور را در ذخیره معدنی و رتبه نخست را در تنوع مواد معدنی به خود اختصاص داده است.

عناوین برگزیده