تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۸
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۱۲۷۲۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر روابط عمومی گروه صنعتی پارس ساختار:

انتظار داشتیم مدیران ارشد دولتی شهر اصفهان در افتتاحیه حضور پیدا کنند

می متالز - گزارشی از دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته، وحید خوش زرع مدیر روابط عمومی گروه صنعتی پارس ساختار تبریز از عدم حضور مسوولین ارشد دولتی در نمایشگاه امسال و مراسم افتتاحیه گله کرد.
انتظار داشتیم مدیران ارشد دولتی شهر اصفهان در افتتاحیه حضور پیدا کنند

به گزارش می متالز، مدیر روابط عمومی گروه صنعتی پارس ساختار به معرفی این هلدینگ پرداخت و گفت: گروه صنعتی پارس ساختار یک هلدینگ خصوصی است که از 5 شرکت تشکیل شده است: شرکت اصلی این گروه صنعتی، «شرکت پارس ساختار» است که با بیش از 3 دهه سابقه فعالیت در صنعت برق در حال حاضر پیمانکار رتبه یک وزارت نیرو است که اجرای صدها پروژه احداث و بازسازی نیروگاه ها، پست فشار قوی و خطوط انتقال برق در دستور کار خود داشته است و طراحی و ساخت و نصب برج های تک پایه خودایستای بتنی در سطوح ولتاژ 63 تا 400 کیلووات با تعداد مدارات مختلف از ابتکارات این شرکت بوده که  ثبت اختراع کشوری و بین المللی شده است.

وی در ادامه به شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز اشاره کرد و گفت: شرکت صنایع فولاد شهریار با ظرفیت اسمی تولید سالیانه بیش از 90 هزارتن ورق گالوانیزه گرم در سال 96 به بهره برداری رسیده و توانسته است برای اولین بار در منطقه غرب آسیا ورق گالوانیزه با ضخامت 4 میلی متر را به صورت رول تولید و کشور را از واردات این نوع ورق بی نیاز کند.

خوش زرع به نیاز صنایع تولید لوازم خانگی در تبریز به ورق های گالوانیزه پرداخت و افزود: با توجه به اینکه تبریز یکی از قطب های تولید لوازم خانگی کشور است، تامین مواد اولیه این صنایع (ورق گالوانیزه) در حال حاضر توسط شرکت فولاد شهریار تبریز تامین می شود و تولید ورق گالوانیزه ضخیم توسط فولاد شهریار باعث شد 30 درصد قیمت این نوع ورق ها در بازار کاهش پیدا کند.

مدیر روابط عمومی گروه صنعتی پارس ساختار در ادامه معرفی شرکت های این مجموعه صنعتی به شرکت ذوب نورد توانارام اشاره کرد و گفت:  شرکت ذوب نورد توانارام یکی دیگر از شرکت های تابعه گروه صنعتی پارس ساختار است که با تکنولوژی کوره های القایی از آهن اسفنجی یا قراضهف شمش تولید می کند و در واقع  تولید کننده انواع شمش های فولادی و آلیاژی است و امیدواریم با توسعه این شرکت زنجیره تولید ورق های گالوانیزه تکمیل شود و این شرکت بتواند مواد اولیه شرکت فولاد شهریار را تامین کند چرا که در حال حاضر مواد اولیه  فولاد شهریار یعنی ورق های سیاه را از طریق فولاد مبارکه تامین می شود و غولاد شهریار آن را به ورق گالوانیزه تبدیل می کند.

خوش زرع همچنین به معرفی سایر شرکت های این مجموعه صنعتی یعنی بازرگانی آشنارام و هتل 4 ستاره گسترش پرداخت و گفت: ما سعی کردیم در گروه صنعتی یک نگاه جامع داشته باشیم و این گروه صنعتی توانسته است در شهر تبریز برای 800 نفر ایجاد اشتغال کند و بازرگانی آشنارام  و هتل گسترش تبریز از دیگر مجموعه های تابعه هلدینگ پارس ساختار هستند که بازرگانی آشنارام تامین، تدارک و تجهیز و خرید و فروش های گروه صنعتی را برعهده دارد و هتل گسترش هم در بخش خدماتی به تازگی به هلدینگ پارس ساختار اضافه شده است.

 در ادامه این گفتگو مدیر روابط عمومی گروه صنعتی پارس ساختار به حضور در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته پرداخت و گفت: این سومین تجربه نمایشگاهی گروه صنعتی پارس ساختار است و باتوجه به شیوع بیماری کرونا طبیعتا می دانستیم بازدیدها و رفت و آمدها تحت تاثیر قرار می گیرد اما نیاز بود محصولات خودمان را در این نمایشگاه معرفی کنیم برای همین سعی کردیم با حفظ پروتکل های بهداشتی در این نمایشگاه حضور پیدا کنیم اما انتظار داشتیم مدیران دولتی هم خودشان را ملزم بدانند و حضور پیدا کنند. واقعا تعجب کردیم در استان اصفهان کسی از مدیران دولتی اصفهان برای افتتاحیه حضور نداشت! این حداقل اهمیت دادن به این نمایشگاه بود. انتظار داشتیم با توجه به حضور فولاد مبارکه استاندار اصفهان، معاون استان دار یا مدیرکل صمت اصفهان یا مدیر شرکت شهرک های صنعتی اصفهان در افتتاحیه حضور داشته باشند.

وی در خاتمه به مشکلات پیش روی بخش خصوصی به عنوان تولید کننده پرداخت و افزود: تولید کننده بخش خصوصی با گرفتاری و مشکلات متعدد تولید و فروش، تحریم ها و مشکلات پولی و بانکی و فراگیری بیماری کرونا هیچ چیزی از بخش دولتی نمیخواهد اما حمایت و حتی یک خدا قوت به مدیران بخش خصوصی می تواند به آنها انگیزه بدهد چرا که ما باید قدر تولید کنندگان داخلی را بدانیم. افرادی که واقعا دلشان برای این مرز و بوم می تپد و به راحتی می توانند با سرمایه ای که دارند در یک گوشه دنیا روزگار بگذارنند اما در این شرایط سخت آمده اند و سرمایه خودشان را خرج تولید و اشتغال این کشور کرده اند. حداقل انتظار ما حضور  مدیران ارشد دولتی در این نمایشگاه بود که امیدواریم در روزهای آتی شاهد حضور آنها باشیم.

عناوین برگزیده