تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۹
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۱۲۷۴۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
علیزاده تاکید کرد:

سم مهلک بازار بورس؛ اظهارنظرهای ضد و نقیض برخی مسوولان/ دلیل سبز شدن بورس چه بود؟

می متالز - عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس، اظهار نظرهای ضد و نقیض از سوی برخی مسوولان را سم مهلک بازار بورس دانست و گفت: عمده سهام‌داران خرد دانش کافی را برای حضور در بازار سرمایه ندارند و این مهم دلیل دیگر نوسان بازار سرمایه است.
سم مهلک بازار بورس؛ اظهارنظرهای ضد و نقیض برخی مسوولان/ دلیل سبز شدن بورس چه بود؟

محسن علیزاده

به گزارش می متالز، محسن علیزاده در تحلیل دلایل نوسان هفته گذشته بازار بورس و نگرانی ایجاد شده برای سهامداران خرد، گفت: سلب اعتماد مردم از بازار ازجمله دلایل نوسان شاخص بورس بود که در پی اظهارات غیرکارشناسی مسوولان به وجود آمد، همچنین دلیل دیگر، عرضه و فروش سهام، حقوقی‌ها است که سبب شد؛ حقیقی‌ها یا همان سهام‌داران خرد نیز اقدام به فروش سهام‌های خود کنند.

 

سهام‌داران خرد دانش کافی برای حضور در بازار سرمایه ندارند

نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمده سهام‌داران خرد دانش کافی برای حضور در بازار سرمایه را ندارند و این مهم دلیلی دیگر برای نوسان بازار سرمایه است، افزود: بارها پیشنهاد شده قبل از صدور کد بورسی دانش افراد برای حضور در بازار بورس سنجش شود، چراکه متاسفانه بسیاری از سهامداران دانش کافی را ندارند و آموزش‌های رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها ناکافی است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس، اظهارنظرهای ضد و نقیض از سوی برخی مسوولان را سم مهلک بازار بورس دانست و گفت: مسوولان در هر جایگاهی نباید در مورد مسئله‌ای -که در آن مسوولیتی ندارند - اظهارنظر غیرکارشناسی کنند البته این نشان از سوءمدیریت در کشور است.

وی پیشنهاد تشکیل یک شبکه مجزا جهت آموزش بورس در رسانه ملی را داد و دلیل مثبت شدن شاخص بورس در چند روز اخیر را تصمیمات خوب وزارت اقتصاد و استفاده از نظرات کارشناسان و اقتصاددانان دانست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، بازگشت حقوقی‌ها به بازار سرمایه را دلیل دیگر سبز شدن شاخص ها در بورس عنوان کرد و افزود: افزایش سقف اعتباری کارگزاری‌ها و مکلف شدن برخی از صندوق‌ها به خریداری سهام عدالت از دیگر دلایل جلب اعتماد مردم و سبز شدن شاخص بورس است.

عناوین برگزیده