تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۸
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۲۷۷۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

«صندوق‌های پروژه محور» و «کارگروه اندیشه‌ورزی» دستاوردهای تازه سازمان بورس

می متالز - رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: تشکیل کارگروه اندیشه‌ورزی مدتی است که مورد تاکید سازمان بورس قرار گرفته تا بتوان از خردجمعی، استفاده‌ای بهینه داشت.
«صندوق‌های پروژه محور» و «کارگروه اندیشه‌ورزی» دستاوردهای تازه سازمان بورس

به گزارش می متالز، حسن قالیباف اصل اظهار کرد: کارگروه‌های اندیشه‌ورزی فضاهایی هستند که توسط فعالان بازار اداره می‌شوند، در واقع یک هسته اندیشه‌ورزی مرکزی شکل می‌گیرد و تحت آن هسته مرکزی، پنج هسته اندیشه‌ورزی دیده می‌شود که شامل هسته فناوری و آی‌تی، مدیریت بازار و ارزیابی ریسک، رسانه‌ها فضای مجازی و حقوقی، توسعه بازار بدهی و تامین مالی می‌شوند.

وی افزود اعضای کارگروه‌ها، در نشست‌ها حضور دارند و در فضای مجازی به تبادل اندیشه می‌پردازند و همه فعالان بازار می‌توانند عضو این فضا شوند. به این ترتیب، پس از جمع‌بندی مباحث مطرح شده این مسائل به کارگروه‌های اندیشه‌ورزی ارسال و با توجه به موضوع، جمع‌بندی انجام شده و در هسته مرکزی مطرح می‌شوند. دیدگاه‌های نهایی هم سرانجام در دستورکار هیات مدیره، شورای عالی بورس و گاه هیات وزیران مطرح شده و تصمیم‌های جدیدی برای بازار سرمایه دریافت می‌شود.

شرکت‌های سهامی عام پروژه محور، راهکاری برای تامین مالی پروژه‌ها

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره شرکت‌های سهامی عام پروژه محور اظهار کرد: تاسیس این شرکت‌ها برای تامین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری تصویب شد.

۱۱۰۵۱۴۷۸ ادامه داد: مقرر شده تا تامین سرمایه‌ها و سهامداران عمده پروژه‌های خود را در قالب یک شرکت سهامی عام در سازمان ثبت کنند، پس از ثبت شرکت‌ها به عنوان سهامی عام، سهامدار عمده می‌تواند ۵۰ تا ۶۰ درصد از سرمایه خود را وارد بازار کند و بلافاصله پس از پذیرش در فرابورس و بازگشایی نماد، معامله انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاسیس شرکت‌های سهامی عام پروژه محور گام مهمی در تامین مالی پروژه‌های اقتصادی است، یادآور شد: نخستین درخواست را برای تاسیس این شرکت‌ها به سازمان ارسال شده است.

عناوین برگزیده