تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۴
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۱۲۷۸۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پنج هزار تقاضای فناورانه تجاری، صنعتی و معدنی در سامانه «تاپ» ثبت شد

می متالز - معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت از ثبت نام ۱۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی در سامانه تاپ خبر داد و گفت: تاکنون پنج هزار پروژه تقاضای فناورانه برای واحدهای تجاری، صنعتی و معدنی ثبت شده است.
پنج هزار تقاضای فناورانه تجاری، صنعتی و معدنی در سامانه «تاپ» ثبت شد

به گزارش می متالز، دکتر برات قبادیان روز چهارشنبه اظهار داشت: سامانه «تاپ» در راستای طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار ایجاد شده است تا صنعت چالش‌های خود را در این سامانه مطرح کرده و دانشگاه در قالب رساله‌ها و تزهای دانشگاهی در مورد این چالش‌ها تحقیق خواهد کرد و راه حل‌های فناورانه برای چالش‌های صنعت ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه موتور محرک انقلاب صنعتی طرح ملی تاپ توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار خواهد بود، افزود: اجرایی کردن این یک طرح خاص سازمان صمت نیست و بخش های دانشگاهی و اقتصادی را نیز شامل می شود و هدف عمده آن این است که تولید خود را با کمک دانشگاه ها دانش بنیان کنیم.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صمت ادامه داد: اجرایی کردن این طرح نه تنها در بخش اقتصادی و تولید تاثیر گذار است بلکه در بخش اجتماعی نیز موثر است و می تواند در ایجاد اشتغال بیشتر و کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر گذار باشد.

قبادیان اجرای طرح تاپ را در بخش عرضه و تقاضا اقتصادی موثر دانست و یادآور شد: در بخش تقاضا با همکاری دانشگاه و صنعت، نیازهای این بخش برآورده می‌شود و این راهکار مناسبی برای تقویت پیوند صنعت و دانشگاه در کنار اشتغال‌آفرینی است.

وی با بیان این که نتیجه پیوند دانشگاه و صنعت در طرح تاپ، ایجاد واحدهای کوچک نظام‌مند در داخل واحدهای تولیدی با بهره‌گیری از جوانان دانشگاهی است، گفت: در این مسیر حضور استادان دانشگاهی باعث تولید کالای با کیفیت و دانش بنیان می‌شود.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: تمام بنگاه های صنعتی و اصناف باید در سامانه این طرح ثبت نام کنند و بعد از این گروه دانشجویان و سربازان باید در این سامانه ثبت نام کنند.

قبادیان با اشاره به اینکه این طرح می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات در حوزه تولید و اقتصاد کشور باشد افزود: تولید کنندگان و فعالان اقتصادی باید این طرح را در اولویت برنامه کاری خود قرار دهند و از این فرصت به درستی استفاده کنند.

وی با اشاره به طرح سرباز تاپ نیز گفت: در این طرح دانشجویان به عنوان پایان‌نامه تحصیلی، حل مشکل یا رفع نیازی از جامعه را در بخش های تولیدی و در قالب طرحهای دانش بنیان یک کالا در واحد صنعتی دنبال می‌کنند و با راه اندازی واحدهای تعغییر و توسعه در همان جا مشغول بکار می شوند.

معاون، آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت روز سه شنبه یازدهم شهریورماه در سفری ۲ روزه به منظور افتتاح کارخانه آرد نگین زاگرس، بازدید از کارخانه ماداکتو استیل کرد دره شهر، شهرک صنعتی ایلام و مرکز نوآوری دانشگاه آزاد ایلام، شرکت در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام و شورای ادارای ادارات هم خانواده صنعت، معدن و تجارت وارد ایلام شد.

عناوین برگزیده