تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۹
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۱۲۸۰۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه مطرح کرد:

معادن ظرفیت توسعه خراسان جنوبی/ لزوم حل مشکلات نساجی و منیزیم

می متالز - نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه رشد و توسعه استان را منوط به فعال کردن بخش معدن استان دانست و گفت: در راستای جهش تولید باید همه با هم تعامل و همکاری داشته باشیم.
معادن ظرفیت توسعه خراسان جنوبی/ لزوم حل مشکلات نساجی و منیزیم

به گزارش می متالز، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی ظهر چهارشنبه در جلسه ای کاری پای درد دل معدن کاران و صنعت کاران شهرستان فردوس نشست و مهمترین ظرفیت توسعه استان را بخش معدن برشمرد.

حجت الاسلام مجید نصیرایی با بیان اینکه تمام قوانینی که وضع می شود باید در خدمت حل مشکلات مردم قرار گیرد، گفت: اگر قرار است در این استان جهش تولید صورت گیرد باید همه با هم تعامل و همکاری کنیم.

وی تاکید کرد: صنایع بزرگ شهرستان مانند نساجی و منیزیم باید بصورت ویژه به آن پرداخته شود و مشکلاتشان حل شود.

وی رشد و توسعه استان را منوط به فعال کردن بخش معدن استان دانست و اضافه کرد: وقت و اعتبار نماینده بصورت کامل در اختیار سرمایه گذاران و حل مشکلات مردم است.

در این جلسه نمایندگان معدن کاران و صنعت کاران شهرستان فردوس به بیان مشکلات و موانع پیش روی خود پرداختند که اصلاح قوانین منابع طبیعی و جلوگیری از اختلافات معدن کار با دامدار، فرسودگی ماشین آلات و لزوم اختصاص تسهیلات جهت نوسازی تجهیزات معدن، لزوم اخذ ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی و مشکل نبود ثبات در قیمت مواد اولیه از جمله مهمترین مشکلات و خواسته هایی بود که مطرح شد.

همچنین لزوم خرید اداره های سطح استان از تولید کنندگان داخل استان، نبود سرمایه در گردش در بخش صنعت، تعامل بیشتر دستگاه های خدمات رسان با سرمایه گذاران در خصوص قطع برق، آب و گاز و جلوگیری از رسیدن سود واقعی محصولات به جیب دلالان از دیگر مشکلاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی درخصوص راه اندازی خانه صنعت و معدن در فردوس گفت: ابتدا باید حداقل ۸ تشکل تاسیس شود تا بتوان اقدام کرد ولی ما در تلاش هستیم با رایزنی با وزارتخانه ابتدا خانه صنعت و معدن تشکیل شود و سپس نسبت به ایجاد تشکل ها اقدام شود.

عباس جرجانی اضافه کرد: سرمایه گذارانی که حداقل ۷.۵ درصد معوقات خود را به بانکها بدهند میتوانند دوباره درخواست تسهیلات کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس نامه کتبی استانداری تمام اداره ها ملزم به خرید محصولات داخل استان هستند مشروط به اینکه از خارج استان گرانتر نباشد. ن

حجت الاسلام نصیرایی همچنین از درمانگاه تامین اجتماعی و شهرک صنعتی فردوس بازدید کرد و با توجه به وجود دستگاه سونوگراف که نزدیک به دو سال شده به دلیل نبود متخصص بلا استفاده رها شده، یکماه به مسئولان مهلت داد تا با همکاری و تعامل هر چه زودتر این دستگاه برای خدمات دهی به مردم فعال شود.

عناوین برگزیده