تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۱۶
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۱۲۸۲۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون سپرده‌گذاری مرکزی خبر داد:

آخرین آمار از صدور کدهای بورسی جدید طی ۵ ماه گذشته

می متالز - معاون سپرده‌گذاری مرکزی از افزایش ۳ برابری صدور کدهای بورسی طی ۵ ماه سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد.
آخرین آمار از صدور کدهای بورسی جدید طی ۵ ماه گذشته

به گزارش می متالز، علیرضا ماهیار درخصوص تعداد کدهای بورسی صادره گفت: تا پایان سال ۹۸ حدود یازده میلیون و ۶۶۵ هزار کد بورسی در بازار سرمایه صادر شده بود درصورتی که از ابتدای سال ۹۹ تاکنون افزایش سه برابری را در میزان کدهای صادره شاهد هستیم. تعداد افرادی که در سال ۹۸ فقط یک معامله داشتند دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده اما این رقم در سال ۹۹ به بیش از هشت میلیون نفر رسیده است.

وی افزود: سهامداران برای مشاهده پرتفوی سهام عدالت می‌توانند به سامانه sahamedalat.ir مراجعه کنند. افرادی که شماره تلفن یا شبای آنها ایراد دارد می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند و یا با شماره ۱۵۹۶ تماس بگیرند. تا امروز بیش از ۳.۵ میلیون  نفر شماره تلفن را در این سامانه تغییر داده اند.

این مقام مسوول در خصوص احراز هویت سهامداران از اول سال جاری عنوان کرد: حدود ۱۹.۸ میلیون نفر از طریق درگاه‌های بانکی، پیشخوان دولت و سامانه سجام احراز هویت کرده اند که از این میزان ۳.۸ میلیون مورد مربوط به تهران، ۱.۵ میلیون مورد برای اصفهان و یک میلیون مربوط به استان خراسان جنوبی می‌شود.

ماهیار درباره سامانه آنلاین سجام گفت: این سامانه از ابتدای سال ۹۹ تغییرات چشم گیری داشته که می‌توان به روند آسان سازی احراز هویت، برگزاری مجامع بصورت آنلاین و پرداخت سود شرکت‌های سرمایه گذاری حاضر در بازار سرمایه اشاره کرد.

وی درباره انتخاب هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی از طریق مجامع توضیح داد: مجامع اول این شرکت‌ها  باید با حضور پنجاه درصد سرمایه گذاران تشکیل شود که فعلا به تعویق افتاده اما از آنجایی که رشد خوبی در حضور سرمایه گذاران شاهد هستیم امید می رود ظرف یک یا دوماه آینده مجامع این شرکت ها برگزار شود که اولین آنها مربوط به استان خراسان جنوبی می‌شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده