تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۳۳۵
کد خبر: ۱۲۸۴۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر صندوق پالایش یکم مطرح کرد:

تخفیف ۴۰ درصدی ETF دوم در صورت رشد ۲ برابری قیمت سهام پالایشی ها

می متالز - مدیر صندوق پالایش یکم گفت: در صورت رشد ۱.۵ تا ۲ برابری قیمت سهام پالایشی ها تا چهارشنبه هفته جاری تخفیف ۲۰ درصدی واحدهای صندوق پالایشی یکم به ۴۰ درصد می‌رسد.
تخفیف ۴۰ درصدی ETF دوم در صورت رشد ۲ برابری قیمت سهام پالایشی ها

به گزارش می متالز، داوود رزاقی گفت: نماد شرکت‌های پالایشی به‌دلیل تغییر نرخ خوراک بسته شده و پیش‌بینی می‌شود که نماد این شرکت‌ها پس از تعدیل با افزایش قیمت قابل توجهی باز شود که دراین صورت تأثیر زیادی در خرید سهام چهار شرکت پالایشی حاضر در ETF دولتی خواهد داشت.

وی افزود: در صورتی که قیمت سهام پالایشی‌ها 1.5 تا دو برابر رشد پیدا کند به این معنا است تخفیف ۲۰ درصدی که برای فروش واحدهای صندوق پالایشی یکم درنظر گرفته شده تا روز چهارشنبه هفته جاری به ۴۰ درصد می‌رسد و بدین ترتیب هر فردی که این واحدها را خریداری کند ۴۰ درصد کمتر از نرخ بازار خریده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۸۰ درصد واحدهای صندوق دارایکم نیز در دو روز پایانی پذیره‌نویسی فروخته شد، ادامه داد: پیش‌بینی می شود در روزهای پایانی پذیره‌نویسی میزان استقبال از واحدهای این صندوق افزایش یابد که دراین صورت ممکن است پذیره نویسی یک تا دو روز با موافقت سازمان بورس تمدید شود.

رزاقی با بیان اینکه درمجموع دو سناریو در روزهای آینده پیش رو قرار دارد، عنوان کرد: در سناریو اول سهام پالایشی‌ها به‌دلیل تعدیل نرخ خوراک با رشد بالایی همراه می شوند و در سناریو دیگر روند فعلی بازار ادامه می یابد که احتمال تحقق سناریوی اول ۹۹ درصد است .بررسی میزان واحدهای فروخته شده صندوق پالایشی یکم در مقایسه با دارایکم نشان می‌دهد تاکنون استقبال از پالایشی یکم بیشتر از دارایکم بوده اما روزهای باقی مانده از پذیره‌نویسی رقم نهایی را مشخص می‌کند. با توجه به شرایط بازار امید می رود واحدهای صندوق پالایشی یکم به اندازه دارایکم فروش رود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده