تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۱
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۱۲۸۴۴۶
سرویس خبر : انرژی
استاندار یزد خبر داد:

اختصاص ۲۰ میلیون مترمکعب سهمیه مازاد از آب خلیج فارس به یزد

می متالز - استاندار یزد با اشاره به اینکه سهمیه آب انتقالی از خلیج فارس به یزد ۲۰ میلیون مترمکعب بود که با هماهنگی وزارت نیرو، ۲۰ میلیون مترمکعب دیگر سهمیه مازاد نیز به یزد اختصاص یافت.
اختصاص ۲۰ میلیون مترمکعب سهمیه مازاد از آب خلیج فارس به یزد

به گزارش می متالز، محمدعلی طالبی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم بهره برداری از ۱۴ پروژه شرکت برق منطقه‌ای یزد در شهرک فولاد اشکذر با حضور وزیر نیرو با بیان اینکه پروژه‌های حوزه برق نقش برجسته ای در توسعه استان دارند، اظهار داشت: خوشبختانه یزد اکنون در حوزه توزیع و تولید برق شرایط مناسبی در کشور دارد.

وی با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در طول سالهای گذشته در این حوزه در استان یزد انجام شده است، افزود: نکته مهم این است که در سالهای اخیر بر اساس اولویت‌های استان برای توزیع مناسب فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و فعالیت در چارچوب طرح آمایش استان، محدودیت‌هایی برای استقرار صنایع در دشت یزد اردکان ایجاد شده است.

 

۷ مجوز تولید فولاد در یزد باطل شد

طالبی عنوان کرد: انتقال صنایع آلاینده فولادی به یکی از مطالبات مردمی در استان تبدیل شده که در همین راستا اخیراً هفت مجوز تولید فولاد در استان یزد باطل شد که این شرایط در کمتر نقطه‌ای از کشور مشاهده می‌شود و این مطالبه به دلیل توسعه بی رویه و بی برنامه در برخی مناطق یزد ایجاد شده است.

استاندار یزد تصریح کرد: برای پاسخ به این مطالبه، هدایت سرمایه گذاری به مناطق محروم، تعریف پهنه‌های جدید و استقرار صنایع در این پهنه‌ها انجام شده اما در این مسیر با مشکل زیرساختی برق مواجه شده‌ایم.

وی عنوان کرد: برخی سرمایه گذاران با نگاه به توسعه مناطق محروم استان می‌خواهند سرمایه گذاری خود را در بخش‌های کمتر برخوردار انجام دهند که در این راستا در شهرستانهای خاتم، بهاباد، بخش‌هایی از ابرکوه و بافق با مشکلاتی در حوزه برق مواجه هستند که امیدواریم با مساعدت وزارت نیرو این مشکل برطرف شود.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختصاص ۴۰ میلیون مترمکعب آب از خلیج فارس به یزد اظهار داشت: ۲۰ میلیون مترمکعب از این میزان سهمیه مازاد است که تقاضا داریم مدیریت این سهمیه به استان یزد واگذار شود تا بتوانیم بخش عمده‌ای از مشکلات زیرساختی استان در حوزه آب را رفع کنیم.

وی، انتقال آب به یزد را بسیار حیاتی دانست و تاکید کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد از آب شرب مصرفی استان یزد از طریق خط انتقال به این استان تزریق می‌شود و ۵۰ درصد دیگر از آب بی کیفیت منابع داخلی موجود استفاده می‌شود.

عناوین برگزیده