تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۲
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۲۹۰۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

توسعه و رونق معادن استان اردبیل در دستور کار قرار دارد/ نقش مهم بخش معدن در توسعه اقتصادی

می متالز - رئیس سازمان صمت استان اردبیل گفت: بخش معدن و صنایع معدنی درکنار کشاورزی مهم‌ترین پیشران اقتصادی محسوب‌شده و لذا توسعه و رونق معادن استان اردبیل در دستور کار قرار دارد.
توسعه و رونق معادن استان اردبیل در دستور کار قرار دارد/ نقش مهم بخش معدن در توسعه اقتصادی

به گزارش می متالز، رامین صادقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخش معدن و صنایع معدنی، همواره در کنار کشاورزی مهم‌ترین پیشران اقتصادی محسوب‌ شده و سهم غیرقابل انکاری در طرح‌ریزی‌های اقتصادی و صنعتی ایفا می‌کند.

وی افزود: توسعه و رونق معادن استان اردبیل در دستور کار قرار دارد و در این راستا طی جلسه‌ای که با حضور معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت و استاندار اردبیل برگزار شد، برنامه‌های بخش معدن در پهنه‌های معدنی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت تصمیمات لازم برای توسعه و رونق معادن استان اردبیل اتخاذ گردید.

نقش مهم بخش معدن در توسعه اقتصادی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: بخش معدن با توجه و برنامه‌ریزی دقیق می‌تواند نقش مهمی را در توسعه اقتصادی استان بازی کند.

صادقی تصریح کرد: بخش معدن قادر است به عنوان محرکی قوی در توسعه بخش خصوصی مورد استفاده قرار گیرد و با توجه به منطقه‌ای بودن اشتغال در بخش معادن، اشتغالی که معادن ایجاد می‌کنند عملاً منجر به افزایش اشتغال و کاهش درصد بیکاری می‌شود.

وی گفت: هرچند بخش معدن و صنایع معدنی سرمایه‌بر است اما شغلی که ایجاد می‌کند بسیار پایدار و تخصصی بوده که این موضوع در اقتصاد نقش بسیار مهمی دارد.

عناوین برگزیده