تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۳
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۱۲۹۰۴۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
زاهدی خبر داد

مشخص شدن علت حادثه معدن زغال سنگ هجدک راور

می متالز - نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، با اشاره به حادثه در معدن زغال سنگ هجدک راور که به کشته شدن چهار نفر از کارگران این معدن منجرشد تاکیدکردکه خفگی ناشی از انسداد مسیر خروجی معدن عامل فوت حادثه‌دیدگان بوده است.
مشخص شدن علت حادثه معدن زغال سنگ هجدک راور

محمدمهدی زاهدی

به گزارش می متالز، محمدمهدی زاهدی ضمن تسلیت به خانواده حادثه‌دیدگان معدن زغال سنگ هجدک راور در بیان آخرین وضعیت حادثه‌دیدگان این معدن، گفت: متاسفانه در پی وقوع این حادثه تعداد 4 نفر از کارگران این معدن جان خود را از دست دادند و یک نفر هم مصدوم شده و به بیمارستان انتقال داده شده است.

 

جزییات علل وقوع حادثه معدن زغال سنگ هجدک راور

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دلایل وقوع این حادثه، ادامه داد: بر اساس اطلاعاتی که از فرماندار راور و رییس معدن زغال سنگ هجدک کسب کردم، به دنبال بررسی‌های صورت گرفته توسط بازرسان اداره کل استان کرمان، علت وقوع این حادثه رها شدن سنگ بزرگی بوده که در ورودی معدن وجود داشته است و باعث انسداد مسیر شده است، به همین دلیل ورود اکسیژن به معدن قطع شده و به خفگی کارگران این معدن منجر شده است.

وی تصریح کرد: کارگران فعال در این معدن در قالب دو تیم سه نفره و دو نفره وارد این معدن شده بودند که از گروه دو نفره، یک نفر زخمی شده و در بیمارستان تحت مداوا قرار دارد که دعا می‌کنیم هر چه سریعتر سلامتی خود را به دست آورد و یکی هم متاسفانه جان خود را از دست داده است و گروه دیگر هم هر سه نفر فوت کردند.

 

مسوولان باید از خانواده‌های حادثه‌دیدگان این معدن حمایت کنند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون در حال پیگیری وضعیت خانواده کارگران فوت شده این معدن هستیم که مسئولان بعد از این در جهت تامین هزینه‌های زندگی از آنها حمایت کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آنچه باید در خصوص کار کردن در معدن بدان توجه شود، این است که لازم است در زمینه استخراج معدن از فناوری‌های نوین استفاده شود، چرا که روش‌های کنونی سنتی بوده و خطراتی را به همراه دارد.

عناوین برگزیده