تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۲
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۱۲۹۰۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

53 معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر در سطح استان ایلام وجود دارد

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت ایلام، گفت: 53 معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر در سطح استان ایلام وجود دارد که در این مکان‌ها ۶٠۶ نفر مشغول به کار هستند.
53 معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر در سطح استان ایلام وجود دارد

به گزارش می متالز، نبی سماواتی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت ایلام  گفت: 53 معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر در سطح استان ایلام وجود دارد که در این مکان‌ها ۶٠۶ نفر مشغول به کار هستند.

وی افزود: همچنین در سال جاری ۳ فقره پروانه بهره برداری معادن صادر، ۱۷ مجوز برداشت تمدید و گواهی کشف ۴ فقره موجود است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان از مطالعات اکتشافی ایمیدرو به مرحله اعلام نقاط امید بخش رسید و اظهار کرد: بیتومین، سنگ گچ، سنگ آهک، لاشه و مالون، آلوویوم آهکی، شیل و مارن، کلسیت، سیلیس، شن، ماسه، مرمریت و نمک 12 ماده معدنی موجود در استان هستند.

مطالعات پتانسیل یابی معدنی

سماواتی ادامه داد: پیرو تفاهم ‌نامه‌های همکاری موضوع سفر هیات اقتصادی دولت به استان بین سازمان صمت و ایمیدرو در سال گذشته مطالعات پتانسیل یابی معدنی در سطح استان توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی آغاز شد.

وی تصریح کرد: پس از فراخوان و انتخاب شرکت مهندسین مشاور فاز اول پروژه شامل: جمع‌‌آوری اطلاعات، اسناد و مدارک، نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای و در ادامه بازدید میدانی توسط تیم کارشناسی مشاور از مناطق دارای پتانسیل انجام شده است.

سماواتی ادامه داد: نتایج نهایی این مطالعات برای فازهای بعدی و مناطق پتانسیل دار معدنی و امید بخش در پائیز سال جاری اعلام می‌شود.

عناوین برگزیده