تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۰
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۱۲۹۲۲۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

آئین کلنگ زنی طرح توسعه شرکت فولاد امیرکبیر کاشان

می متالز - با حضور دکتر غریب پور، معاون وزیر صمت، دکتر رضایی استاندار محترم استان اصفهان، دکتر ساداتی نژاد نماینده محترم مردم شهرستان کاشان و آران و بیدگل، مهندس عظیمیان مدیر عامل محترم شرکت فولاد مبارکه، و همچنین تشریف فرمایی حجت الاسلام عباسعلی سلیمانی، نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهر کاشان برگزار گردید.
آئین کلنگ زنی طرح توسعه شرکت فولاد امیرکبیر کاشان

به گزارش می متالز، در ابتدا پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، شهرام عالی وند مدیر عامل شرکت ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان ابراز نمودند، اغاز این طرح حیاتی در سال جهش تولید و قرار گرفتن فولاد امیر کبیر کاشان در مدار توسعه و پیشرفت، مرهون همکاری مسوولین شهرستان، پیگیری اقای دکتر غریب پور و پشتیبانی مهندس عظیمیان می باشد و از ایشان تشکر و قدردانی نمودند.
و در پایان اهداف طرح را به این شرح بیان نمودند:

  • احداث خط نورد سرد به ظرفیت ۲۵۰ هزار تن (افزایش نورد تا ٥٠٠ هزار تن در سال)
  • توسعه خط اسیدشویی تا ظرفیت ۵۰۰ هزار تن
  • احداث کارگاه سنگ زنی و  آماده‌سازی غلطک های نورد در فاز دوم
  • احداث خط گالوانیزه ٢
  • تولید محصولات سرد
  • مجموع سرمایه گذاری ارزی و ریالی این طرح توسعه ای به ترتیب ۱۲ میلیون یورو و ۳۷۰۰ میلیارد ریال است
  • اشتغال زایی برای حداقل ۸۰نفر به طور مستقیم و ۱۰۰۰نفر غیر مستقیم

پس از آن مهندس عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در این مراسم با تاکید بر تامین زیرساخت های مورد نیاز و اصلی گفت طرح های آتی توسعه در فازهای بعدی شامل نورد ثانویه سرد و نورد ۲ در دستور کار است.
وی ابراز امیدواری کرد که این پروژه ها در یک زمان سریع و کوتاه انجام شود.
 وی در ادامه بر تسهیل سرمایه گذاری و تولید محصول کیفی تاکید کرد و بهترین ورق گالوانیزه کشور را متعلق به امیرکبیرکاشان دانستند.

غریب پور معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه تولید محصول ارزش آفرین هدف اصلی طرح های توسعه در کشور است فرمودند طرح های توسعه شرکت فولاد امیرکبیر کاشان، مکمل زنجیره ارزش صنعت فولاد کشور است که هدف ایمیدرو ایجاد و تامین  نیاز داخل و افزایش صادرات است.
ایشان تامین اعتبار طرح توسعه فولاد امیرکبیر کاشان را از محل افزایش سرمایه فولاد مبارکه اعلام کرده و فرمودند مشکلی در زمینه تامین اعتبار این پروژه نیست
ایشان در ادامه از ورود صنایع معدنی به تکمیل زیرساخت مناطق و سرمایه گذاری در تامین زیر ساخت منطقه سخن گفته و فرمودند مشکل آب منطقه ویژه کاشان از محل پساب آب شهرستان قابل تامین می باشد و مشکل تامین مالی نیست

در ادامه دکتر ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل درمجلس شورای اسلامی، شرکت فولاد مبارکه را پرچمدار توسعه و پیشرفت در استان و کشور دانسته و با تاکید بر همدلی و وحدت رویه مدیرعامل ایمیدرو و مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با مسوولین این شهرستان، از حمایت دکتر غریب پور  و دکتر عظیمیان در پیشبرد طرح های توسعه و رونق تولید تقدیر کرد.

سپس حجت الاسلام عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر کاشان با بیان اینکه در تداوم انقلاب، اساسی ترین موضوع اقتصاد است فرمودند با پرچم داری اقتصاد، مردم به پای انقلاب با تمام وجود هستند. ایشان فقر را دلیل بروز تخلفات مدنی، طغیان و آلودگی دانسته و بیان اینکه مدیران صنعت فولاد در کشور به حق، پرچمدار پیشرفت و توسعه هستند تشکر از این نیک مردان را وظیفه خود دانستند

پس از آن استاندار اصفهان در آیین کلنگ زنی طرح توسه فولادامیرکبیر کاشان با بیان اینکه از طرحهای اینگونه در استان حمایت و پشتیبانی میکنیم فرمودند تفاوتی بین مناطق استان قائل نیستم و کاشان را هم جزء پاره تن استان اصفهان می دانیم.

عناوین برگزیده