تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۸
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۱۲۹۲۵۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

حادثه ریزش معدن زغال سنگ در هجدک/ فوت ۴ کارگر معدن/ برخورد قضایی با مقصران احتمالی حادثه

می متالز - رییس اورژانس کرمان گفت: بر اثر ریزش تونل در معدن زغال سنگ هجدک، ۴ کارگر معدن جان خود را از دست دادند و یک کارگر مصدوم شد.
حادثه ریزش معدن زغال سنگ در هجدک/ فوت ۴ کارگر معدن/ برخورد قضایی با مقصران احتمالی حادثه

به گزارش می متالز، صابری، رییس اورژانس کرمان در خصوص حادثه ریزش معدن زغال سنگ هجدک در شهرستان راور گفت : براساس اعلام اورژانس در منطقه تا کنون یک نفر فوت کرده و یک نفر با حال وخیم به بیمارستان منتقل شده است.

 او افزود:  تیم های فوریت های پزشکی در معدن زغال سنگ هجدک راور مستقر شده اند. 

براساس اعلام مردم حاضر در منطقه پنج نفر داخل تونل بوده اند.

 

توضیحات فرماندار راور 

اژدری، فرماندار راور درباره این حادثه گفت: حوالی ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه پیش از ظهر امروز با ریزش ناگهانی تونل در معدن زغال سنگ هجدک در بخش کوهساران شهرستان راور و محبوس شدن ۵ کارگر، اقدامات برای خروج آن‌ها بدون فوت وقت آغاز شد که تاکنون یک نفر جان باخته و یک مصدوم به بیرون از تونل منتقل شده که کارگر مصدوم به کرمان اعزام شده است و تلاش برای یافتن  بقیه افراد همچنان ادامه دارد.

 او با اعلام اینکه به علت ادامه ریزش، دسترسی به سه کارگر دیگر با مشکل روبرو است، افزود: علاوه بر حضور گروه‌های امدادی، بازرسان معدن و کارشناسانی از شرکت زغالسنگ و تامین اجتماعی، گروه‌هایی از دیگر معادن منطقه هم برای کمک به یافتن کارگران در محل حاضر و در تلاش هستند.

 

فوت ۳ کارگر دیگر

سید محمد صابری، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به عملیات جست و جو برای نجات ۳ کارگر دیگر گفت: متاسفانه هر ۳ کارگر محبوس شده در تونل معدن زغال سنگ در هجدک راور جان باخته اند.

 او افزود: امروز در حادثه ریزش تونل معدن زغال سنگ در هجدک راور ۴ نفر جان باختند و یک نفر مصدوم شد. 

 صابری تصریح کرد: تنها مصدوم نجات یافته از حادثه ریزش معدن هجدک راور که فردی ۳۹ ساله است، بعد از انجام اقدامات اولیه درمانی از سوی تیم‌های فوریت‌های پزشکی به کرمان منتقل شد و هم اکنون در بخش اورژانس بیمارستان شهید باهنر کرمان بستری است. 

 او بیان داشت: حال عمومی مصدوم حادثه مساعداست و تحت درمان و مراقبت کادر درمانی قرار دارد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: افراد جان باخته این حادثه ساکن روستا‌های حُرجَند راور و حُتکَن زرند بوده و در رده سنی ۳۰ تا ۴۳ سال قرار دارند.

 

اعلام اسامی جان باختگان

اژدری، فرماندار راور در تکمیل خبر ریزش معدن هجدک و تلاش برای نجات ۳ معدن کار محبوس در تونل گفت: متاسفانه تلاش برای نجات این معدن کار‌ها بی نتیجه بوده و هر ۳ نفر جان باختند.

او افزود: با احتساب این سه نفر، فوتی‌های این حادثه به ۴ نفر رسید و یک نفر هم در بیمارستان بستری است. 

اسامی فوت شدگان به شرح زیر است:

  1. سید رحیم حسینی
  2. مصطفی گلستانی
  3. امیر رضا دورانی
  4. میثم رامشک

 

برخورد قضایی با مقصران احتمالی حادثه معدن هُجدک راور

فرحبخش، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور با اشاره به وقوع حادثه ریزش تونل در معدن شماره ۲ زغال سنگ هجدک شهرستان راور گفت: از لحظات اولیه وقوع حادثه، فرمانداری و دادستانی در محل حادثه حضور داشته اند و دستور لازم صادر شده است.

او افزود: متاسفانه در این حادثه، ۴ کارگر معدن جان باختند و تنها مصدوم حادثه هم به بیمارستان شهید باهنر کرمان منتقل شده است.

فرحبخش بیان کرد: تحقیقات اولیه در حال انجام است و علت حادثه ریزش معدن زغال سنگ هجدک از طریق بازرسان اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی بررسی می‌شود.

او از تعطیلی معدن زغال سنگ هجدک راور تا اطلاع بعدی خبر داد و افزود: در صورت اعلام قصور در این حادثه از طریق بازرسان اداره کل کار، با عاملان حادثه برخورد قضایی می‌شود.

معدن هجدک از معادن فعال استان کرمان است  که در فاصله ۷۰ کیلومتری راور و ۶۰ کیلومتری زرند قرار دارد.

عناوین برگزیده