تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۰۶
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۱۲۹۲۵۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

امکان کاهش 20 درصدی سهام فولاد ایالات متحده با وجود بهبود در قیمت ها

می متالز - سهام ایالات متحده فولاد از اواخر ماه مارس ۶۰ درصد افزایش یافته است و این افزایش به ۸ دلار رسیده است. این افزایش پس از زمان سقوط قیمت به پایینترین سطح خود یعنی ۵ دلار در اواخر ماه مارس اتفاق افتاد. در آن زمان به دلیل افزایش مبتلایان کویید-۱۹، سرمایه گذاران از رکود اقتصادی قریب الوقوع جهانی ترسیده بودند.
امکان کاهش 20 درصدی سهام فولاد ایالات متحده با وجود بهبود در قیمت ها

به گزارش می متالز، سهام در ۴ ماه گذشته توانست بازار گسترده تری را پشت سر بگذارد، زیرا انتظار می رفت تا قیمت فولاد در کوتاه مدت، در حالی که دولت ایالات متحده مجموعه اقدامات مختلفی را در سایر اقتصادها برای ادامه فعالیت در بازارهای جهانی انجام میداد، افزایش یابد. علاوه بر این، گشودن اقتصاد چین،  منجر به افزایش تقاضای فولاد و کاهش محدودیت های عرضه شد.  قیمت سهام در حال حاضر حدود ۱۵ درصد پایین تر از  بالاترین حد خود در فوریه ۲۰۲۰ است.

با وجود افزایش شدید در چند ماه گذشته قیمت سهام هنوز ۷۷٪ پایین تر از سطح دیده شده در پایان سال ۲۰۱۷ است. در واقع سهام از پتانسیل کوتاه مدت خود پیشی گرفته است و می تواند در کوتاه مدت حدود ۲۰٪ از سطح فعلی خود کاهش داشته باشد. برخی از کاهش قیمت های سهام بین سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹  با کاهش ۷۹ درصدی نسبت قیمت به فروش (P/S) مواجه شده است.

این امر علی رغم افزایش ۵.۶ درصدی درآمد بین سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ است که به نوبه خود منجر به افزایش ۸.۸ درصدی درآمد هر سهم در این دوره شد، زیرا تعداد سهام های موجود با کاهش روبرو شده بود. قیمت جهانی فولاد به دلیل جنگ تجاری ایالات متحده و چین کاهش یافت، در حالی که قیمت مواد اولیه آن (سنگ آهن) همچنان بالا بود، که همین امر منجر به گزارش ضرر و زیان شرکت RS در سال ۲۰۱۹ شد. بنابراین ، کاهش درآمد (در سال ۲۰۱۹) همراه با ضرر و زیان، منجر به کاهش قیمت سهامی شد و به نوبه خود بر چندین برابر ارزیابی آن تأثیر گذاشت.

نسبت P/S از ۰.۵۰ برابر در پایان سال ۲۰۱۷ به ۰.۱۵ برابر در پایان سال ۲۰۱۹ کاهش یافت. این عدد بیشتر افت کرد و در حال حاضر ۰.۱۰ برابر است. کاهش نسبت P/S در سال ۲۰۲۰، به کاهش بیشتر قیمت فولاد به دنبال شیوع ویروس کرونا منجر شد.

با این حال ، ما معتقدیم که تعدد P / S شرکت می تواند در حدود سطح فعلی باقی بماند ، که همراه با درآمد کمتر ، می تواند منجر به افت قیمت سهام در کوتاه مدت شود

گسترش جهانی ویروس کرونا منجر به قرنطینه شدن شهرهای مختلف جهان شده است که این امر بر فعالیت های صنعتی و اقتصادی تأثیر گذاشته است. تقاضای پایین فولاد از سوی مصرف کنندگان ساخت و ساز و خودرو اخیراً منجر به کاهش قیمت جهانی فولاد که پیش از این به دلیل ادامه جنگ تجاری ایالات متحده و چین کاهش یافته بود، شده است. طبق ارزیابی Trefis قیمت سهام فولاد ایالات متحده به ۶دلار که کمتر از قیمت فعلی آن یعنی ۸ دلار است، می رسد.

عناوین برگزیده