تاریخ: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۵۸
بازدید: ۴۲۶۸
کد خبر: ۱۲۹۳۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بزرگترین ذخایر نقره جهان کجاست؟

می متالز - یکی از مسائلی که سرمایه گذاران به آن علاقمند هستند دستیابی به اطلاعات ذخایر مواد معدنی در کشورها است تا بتوانند از این طریق سرمایه گذاری درستی داشته باشند.
بزرگترین ذخایر نقره جهان کجاست؟

به گزارش می متالز، الزاما نمی توان گفت که برترین تولیدکنندگان نقره دارای بالاترین میزان ذخایر هستند بلکه برخی ها برای استفاده از ذخایر نیاز به رشد این بخش دارند تا تولید را افزایش دهند. به طور کلی مجموع ذخایر جهانی نقره 530 هزار تن است. در اینجا به ذخایر نقره جهان و میزان تولید کشورهای برتر دارای ذخایر غنی این ماده معدنی می پردازیم.
پرو با دارا بودن 93 هزار تن ذخایر نقره به عنوان غنی ترین کشور دارای ذخایر این ماده معدنی شناخته می شود. این کشور یکی از تولیدکنندگان برتر نقره جهان در سال 2017 بود که با تولید 4هزار و 500 تن نقره در رتبه دوم تولیدکنندگان برتر جهان قرار گرفت. صادرات مواد معدنی 60 درصد از صادرات این کشور را تشکیل می دهد. پرو همچنین دومین تولیدکننده برتر جهان در بخش مس و سومین تولیدکننده برتر روی و قلع و نیز پنجمین تولیدکننده برتر طلا در جهان است.

استرالیا دارای 89 هزار تن ذخایر نقره بوده و توانست در سال گذشته میلادی هزار و 200 تن نقره تولید کند. تاریخچه تولید نقره در استرالیا به اوایل دهه 1900 بر می گردد. شرکت بی اچ پی بیلیتون BHP Biliton به عنوان تولیدکننده نقره در دهه 1920 کار خود را در استرالیا شروع کرد و اکنون South32 که زیرمجموعه این شرکت است تولید نقره از معدن کنینگتون که بزرگترین معدن نقره استرالیا است را برعهده دارد.

ذخایر نقره لهستان سال گذشته افزایش یافت و به میزان ذخایر استرالیا رسید. علی رغم برخورداری از ذخایر 89هزار تنی، لهستان در سال 2017 توانست تنها هزار و 400 تن نقره تولید کند.

دیگر کشورهایی که دارای ذخایر غنی نقره عبارتند از: روسیه 55هزار تن، چین 39 هزار تن، مکزیک 37 هزار تن، شیلی 27 هزار تن، امریکا 25 هزار تن و بولیوی 22هزار تن.

سایر کشورها در مجموع دارای 57 هزار تن ذخایر نقره هستند.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده