تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۴
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۱۲۹۵۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

محدودیت های جدید معاملات اوراق وام مسکن دو بانک در فرابورس

می متالز - شرکت فرابورس، محدودیت های جدید اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن برای دو بانک دولتی را اعلام کرد.
محدودیت های جدید معاملات اوراق وام مسکن دو بانک در فرابورس

به گزارش می متالز، شرکت فرابورس محدودیت‌های جدید اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن دو بانک دولتی مسکن و ملی را طبق مصوبات شورای پول و اعتبار به شرح زیر اعلام کرد:

  1. محدودیت زمانی عدم فروش توسط خریداران در کلیه نمادهای معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن (تسه) به مدت ۴ ماه خواهد بود.
  2. محدودیت عدم فروش توسط خریداران اوراق برای نمادهای اوراق گواهی که فقط ۴ ماه تا پایان معاملات آن باقی مانده، اعمال نخواهد شد. لذا در این مقطع زمانی، نمادهای معاملاتی تسه ۹۷۰۷، تسه ۹۷۰۸، تسه ۹۷۰۹ و تسه ۹۷۱۰ مشمول محدودیت مذکور نیست.
  3. در خصوص اوراق گواهی صادره بانک مسکن محدودیت ورود سفارش خرید و انجام معامله به میزان حداکثر ۲۸۰ ورقه برای هر کد معاملاتی در هر جلسه معاملاتی است.
  4. متقاضیان خرید باید محدودیت‌ها را در خصوص ورود سفارشات خرید و معاملات انجام شده رعایت کنند . تخطی از پیام ناظر بازار و ورود سفارش منجر به ارجاع موضوع به مرجع رسیدگی به تخلفات شود.

شرایط اوراق گواهی حق تقدم استفاده از وام مسکن بانک ملی:

  1. اعتبار اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی جهت نقل و انتقال در بازار فرابورس در نمادهای معاملاتی تملی ۷۱۰۱ و قبل از آن از روز ۱۵ ماه ذکر شده در شرح نماد به مدت ۳ سال و اعتبار مابقی نمادهای معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی  جهت نقل و انتقال  در بازار فرابورس از روز ۱۵ ماه ذکر شده در شرح نماد به مدت ۲ سال تقویمی است.
  2. اعتبار کلیه اوراق گواهی صادره جهت اخذ تسهیلات تا یک ماه پس از توقف نماد است.
  3. محدودیت حجمی هر سفارش خرید یعنی حداکثر تعداد اوراق بهادار در هر سفارش جهت نماد معاملاتی اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بانک ملی به تعداد ۲۴۰ ورقه تعیین شده است.
منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده