تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۲
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۱۲۹۵۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل بورس تهران:

تاثیرات اولیه مصوبات اخیر شورای عالی بورس

می متالز - مدیرعامل بورس تهران تاثیر سه مصوبه اخیر شورای عالی بورس را افزایش اعتماد سهامداران دانست و گفت: حجم معاملات 8 هزار میلیاردی دیروز، نتیجه اولیه مصوبات اخیر بوده است.
تاثیرات اولیه مصوبات اخیر شورای عالی بورس

به گزارش می متالز، علی صحرایی با اشاره به معاملات دیروز گفت: با توجه به اصلاح قیمت‌ها و روند مثبت بازار و ارزنده بودن قیمت سهام، سهم خریدوفروش دیروز حقیقی‌ها ۸۷ و ۷۸ درصد بود.

به گفته وی تاثیر سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بازار سرمایه و بورس، تورمی نیست.

بانک‌ها امکان سرمایه‌گذاری در بورس را دارند

مدیرعامل بورس تهران تصریح کرد: در اختیار فروش تبعی، سهام بیمه می‌شود و سهامدار می‌تواند تا پایان سال، سودی به میزان سپرده بانکی دریافت کنند. بازار گردانی هم در گذشته وجود داشت اما نسبت به گذشته بیشتر شده و شرکت‌ها ملزم هستند نقد شوندگی سهام را تضمین کنند. سهام خزانه نیز توسط سرمایه‌گذاران خریداری و متناسب با شرایط بازار به فروش می‌رسد .

صحرایی درباره ادعای رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس مبنی بر تخلف در مصوبه جدید شورای عالی بورس و اثر سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بازار سرمایه در تورم هم توضیح داد: طبق مواد ۱۶ و ۱۷ آیین‌نامه رفع موانع تولید، بانک‌ها مجاز به تامین سرمایه در بازار سرمایه نبودند اما مصوبه جدید می‌توانند بنابر تشخیص در بورس سرمایه‌گذاری کنند و این موضوع تاثیر تورمی هم ندارد.

عناوین برگزیده