تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۷
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۱۲۹۸۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آلایندگی کارخانه سیمان گالیکش تا پایان مهرماه برطرف می‌شود

می متالز - فرماندار گالیکش در شرق استان گلستان گفت که با ترخیص سیستم‌های مدرن غبارگیر و فیلتراسیون کارخانه سیمان این شهرستان تا پایان مهرماه و تحقق استانداردهای مصوب در خروجی دودکش‌ها،مشکل آلایندگی این واحد صنعتی برطرف می‌شود.
آلایندگی کارخانه سیمان گالیکش تا پایان مهرماه برطرف می‌شود

به گزارش می متالز، علی اصغر میرزایی  اظهار داشت: طی یک‌ماه گذشته میزان آلایندگی این واحد فراتر از حد مجاز بوده و در این مدت محیط زیست و دادستانی به این واحد برای رفع آلودگی تذکر دادند.

وی به برگزاری جلسات متعدد با مدیران این واحد تولیدی اشاره کرد و گفت: برای رفع دغدغه های زیست محیطی، سامانه های فیلتراسیون برای کارخانه سیمان از خارج خریداری شده و در حال گذراندن مراحل نهایی ترخیص از گمرک است.

 میرزایی ادامه داد: این واحد تولیدی ماه گذشته ۱۰ روز برای انجام برخی اصلاحات بر روی سامانه های غبارگیر تعطیل بود که با انجام آن اگر چه میزان آلایندگی این واحد تولیدی کاهش یافت اما رسیدن به حد استاندارد به نصب و بهره‌برداری از فیلتراسیون های جدید نیاز دارد.

 فرماندار گالیکش ادامه داد : هر چند برای استقرار این واحد تولیدی تمام ملاحظات و استعلامات گرفته شده اما فعالیت این کارخانه نباید با سلامت و محیط زیست اهالی منطقه منافات داشته باشد.

بگفته وی ۴۰۰ نفر به طور مستقیم در این واحد تولیدی مشغول به خدمت هستند.

 میرزایی به دغدغه های مربوط به برداشت مواد معدنی از مناطق پیرامونی کارخانه اشاره کرد و گفت: استحصال و برداشت منابع معدنی بر اساس پروتکل های ترسیم شده و با رعایت  اصول منابع طبیعی صورت می گیرد.

غبار خروجی کارخانه سیمان گالیکش در هفته های گذشته موجب گلایه برخی ساکنان این منطقه شده بود.   

 کارخانه سیمان گالیکش از جمله واحدهای صنعتی گلستان است که سالیانه میلیون ها دلار سیمان و کلینکر به کشورهای روسیه، آذربایجان، ترکمنستان و قرقیزستان صادر می کند.

گالیکش با جمعیتی حدود ۶۴ هزار نفر در شرق گلستان واقع است.

عناوین برگزیده