تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۰
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۱۲۹۹۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استودیوی تلویزیونی بورس راه‌اندازی می‌شود

می متالز - راه‌اندازی تلویزیون بورسی و امکانات استودیوی بورس امروز (سه‌شنبه، 25 شهریورماه) در نشستی با حضور مدیران بازار سرمایه و مدیران صداوسیما بررسی شد.
استودیوی تلویزیونی بورس راه‌اندازی می‌شود

استودیوی تلویزیونی بورس راه‌اندازی می‌شود

به گزارش می متالز، علی صحرائی، مدیرعامل بورس تهران، نیز در این نشست بر تاثیر وافر رسانه در افکار عمومی و افزایش سواد عمومی مالی در کشور تاکید کرد و افزود: انتظار می‌رود با ایجاد تلویزیون بورسی و همکاری مسوولان صداوسیما، محتوای آموزشی مورد نیاز مردم در اختیار همه اقشار جامعه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد سهامداران بورس از ۵ میلیون به ١۶ میلیون رسیده است که ١١ میلیون از این تعداد کمتر از ۵٠ میلیون تومان سهام خریده‌اند؛ براین اساس لزوم توسعه فرهنگ سهامداری و آگاه‌سازی بیش از پیش وجود دارد.

مدیرعامل بورس تهران تصریح کرد: خوشبختانه سهامداران طی یک هفته اخیر به سمت سهم‌های بنیادی گرایش پیدا کرده اند که نشان از افزایش آگاهی آنان به فضای بازارسرمایه نسبت به قبل دارد.

در ادامه این نشست، سیاوش وکیلی، رئیس روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس، عنوان کرد: داشتن شبکه تلویزیونی اختصاصی بورس همواره یکی از آرزوهای دیرینه بازار سرمایه بوده که جای خالی آن همیشه احساس می‌شد.

وی افزود: بورس هم‌اکنون موضوعی ملی است و در این راستا راه‌اندازی تلویزیون بورس را به فال نیک می‌گیریم.

رئیس روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس گفت: مقرر شده است تا شبکه «ایران کالا» به پخش این برنامه‌ها اختصاص یابد و پوشش آن در فازهای بعدی در کشور از ٧٠ به ۱۰۰درصد برسد.

وکیلی درباره نام این شبکه عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود نام این شبکه مانند شبکه اقتصاد، «شبکه بورس» یا «شبکه سرمایه» باشد. سازمان بورس همه تلاش خود را در برای راه‌اندازی این شبکه خواهد کرد و انتظار می‌رود تا دو هفته آینده راه‌اندازی شود.

عناوین برگزیده