تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۱۸
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۱۲۹۹۹۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
کشتی آرای:

سکه ۴۰۰ هزار تومان حباب دارد/بیش از ۸۰ درصد مردم با کاهش عیار طلای کشور مخالف هستند

می متالز - نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید افزایش قیمت اُنس جهانی و رشد نرخ ارز حباب سکه را به ۴۰۰ هزار تومان رساند.
سکه ۴۰۰ هزار تومان حباب دارد/بیش از ۸۰ درصد مردم با کاهش عیار طلای کشور مخالف هستند

به گزارش می متالز، محمد کشتی‌آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره حباب سکه، گفت: از آنجا که قیمت اُنس جهانی نسبت به هفته‌های گذشته افزایش یافته و نرخ ارز نیز در بازار داخل با رشد روبه رو شده در حال حاضر حباب سکه به 400 هزار تومان رسیده است البته باید به این نکته نیز توجه شود که به دلیل تعطیلی بازار طلا و سکه، میزان عرضه و تقاضا به صورت دقیق مشخص نیست.

کشتی آرای در تشریح علت افزایش قیمت سکه، توضیح داد: افزایش اُنس جهانی و رشد نرخ ارز، قیمت سکه را افزایش داده و به 11 میلیون و 200 هزار تومان رساند این در حالی است که قیمت سکه در آخرین معاملات هفته گذشته 10 میلیون و 700 هزار تومان بود.

 

طلای 14 عیار استاندارد کشور نیست

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین درباره ساخت طلای 14 عیار و تاثیر آن بر کاهش قیمت‌ها، اضافه کرد: طلای 14 عیار استاندارد کشور نیست؛ حدود 8 سال پیش که قیمت طلا افزایش چشم گیری یافته بود، از طریق  جهاد دانشگاهی از مردم درباره طلای 14 عیار یا 18 عیار در 22 منطقه شهر تهران در طیف سنی وسیعی از 17 تا 90 سال با تحصیلات متنوع نظرسنجی شد که براساس آن بیش از 80 درصد مردم با کاهش عیار طلای کشور مخالف بودند؛ چراکه طلا 18 عیار استاندارد است.

کشتی آرای افزود: هرچه درجه خلوص طلا افزایش یابد، باارزش‌تر می‌شود و برای ذخیره و سرمایه‌گذاری از اهمیت بیشتری برخودار است.

عناوین برگزیده