به گزارش می متالز، یک منبع آگاه دراینباره به این وبسایت گفت: «تاتاموتورز مذاکرات خود را با چند سهامدار برای فروش داراییهای سهام در بازوی نرمافزاری خود (تاتا تکنولوژی) و در واحد پروژه مشترک همکاری با هیتاچی از سر گرفته است.» او در ادامه میگوید این مذاکرات در راستای افزایش نقدینگی شرکت از طریق فروش داراییهای فرعی انجام میشود و اکنون نیز روند انجام کارهای فروش سهام این دو واحد آغاز شده است.
این برنامههای واگذاری تاتاموتورز که مالک خودروسازی جگوارلندروور محسوب میشود، در حالی است که طی شش ماه گذشته و در نتیجه پیامدهای سنگین پاندمی کرونا برای صنعت خودروی جهان، انباشت بدهیهای تاتا به طرز قابلتوجهی افزایش یافته است. این گزارش البته مدعی است تاتا نتوانسته است موافقت یک شریک آمریکایی خود را برای فروش داراییهایش در تاتا تکنولوژی جلب کند. یک منبع دیگر میگوید: «اگرچه تاتاموتورز تصمیم گرفته است فروش داراییهای فرعی خود را از این دو واحد آغاز کند، اما بهزودی زمینه فروش دیگر داراییهای فرعی این شرکت هندی نیز فراهم خواهد شد.» شرکت تاتاموتورز برای سالجاری مالی، سرمایهگذاریهای خود را به نصف کاهش داده است. این خودروساز هندی اکنون دارای بدهی ۴/ ۶ میلیارد دلاری است. رئیس این شرکت در نشست سالانه با سهامداران گفت: «تاتاموتورز در حال انجام برنامههای لازم برای کاهش این میزان بدهی است و اهدافی را برای ایجاد جریان نقدینگی تعیین کرده است.» خودروسازان در سراسر جهان آسیبهای فراوانی به دلیل پاندمی کووید-۱۹ متحمل شدهاند که این موضوع موجب کاهش تقاضا برای خودروها شده و زنجیره تامین قطعات آنها را نیز مختل کرده است. این شرایط موجب شده تاتاموتورز از مسیر برنامههای پیشین خود برای بهبود بازار داخلی و شرکت زیرمجموعه خود یعنی جگوار-لندروور خارج شود.