تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۰۷
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۱۳۰۲۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صندوق‌های تامین مالی تک سهمی برای سهامدران خرد هم جذاب است

می متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد گفت: صندوق‌های تأمین مالی تک سهمی باتوجه به ویژگی‌های خاصی که دارند از دید سرمایه‌گذاران خرد نیز جذاب هستند.
صندوق‌های تامین مالی تک سهمی برای سهامدران خرد هم جذاب است

صندوق‌های تامین مالی تک سهمی برای سهامدران خرد هم جذاب است

به گزارش می متالز، جواد عشقی‌نژاد درباره صندوق‌های تک سهمی گفت: صندوق‌های تأمین مالی تک سهمی آن دسته از صندوق‌های قابل معامله‌ای هستند که سهامداران عمده همسو با حفظ سهام تحت مالکیت خود، واحدهای این صندوق را برای تامین نقدینگی مورد نیاز شرکت‌ها و حفظ کنترل شرکت منتشر کردند.

وی افزود: در شرایطی که تورم بالاتر از نرخ تأمین مالی شرکت‌ها باشد، جذب نقدینگی به این شیوه بسیار جذاب و مورد علاقه سهامداران عمده است. این صندوق‌ها تنها مطلوب سهامداران عمده نیستند بلکه باتوجه به ویژگی‌های خاصی که دارند از دید سرمایه‌گذاران خرد نیز جذاب هستند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد عنوان کرد: سهامداران خرد، افزون بر سود ناشی از خرید و فروش سهام این صندوق‌ها، از سود مصوبه مجمع سالانه نیز بهره‌مند می‌شوند بنابراین تنها تفاوت سهامداران صندوق‌های تک سهمی با سهامداران عمده امکانپذیر نبودن دستیابی به سیت مدیریتی است.

عشقی‌نژاد  سرانجام اظهار کرد: بنابراین آن دسته از سهامدارانی که تمایل به کسب سود بدون سیت مدیریتی دارند، نقدینگی خود را به صندوق‌ها انتقال می‌دهند، البته این موضوع در بازار سرمایه در ابتدای راه است و امید به توسعه آن است.

عناوین برگزیده