تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۵
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۱۳۰۲۷۶
سرویس خبر : انرژی
موسوی با اشاره به بازدید نظارتی برخی نمایندگان از سیستان و بلوچستان خبر داد:

از بازدید آلونک‌های بی‌آب و برق تا پیگیری مشکلات صیادان و حاشیه‌نشینان چابهار

می متالز - عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به بازدید نظارتی برخی نمایندگان از استان سیستان و بلوچستان از پیگیری مشکلات حاشیه‌نشینان و صیادان شهرستان چابهار خبر داد.
از بازدید آلونک‌های بی‌آب و برق تا پیگیری مشکلات صیادان و حاشیه‌نشینان چابهار

سفر نمایندگان مجلس به سیستان و بلوچستان

به گزارش می متالز، سید نظام موسوی در تشریح نظارت میدانی برخی نمایندگان از استان سیستان و بلوچستان، گفت: پیرو بازدیدهای نظارتی جمعی از نمایندگان استان تهران از مناطق محروم، این بار با هدف بررسی و حل مشکلات سیستان و بلوچستان به این استان سفر کرده و اکنون  در حال بازدید از مناطق حاشیه‌نشین شهرستان چابهار هستیم.

 

25 هزار حاشیه‌نشین در چابهار/زندگی در آلونک‌های بی‌آب و برق

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مناطق حاشیه‌نشین شهرستان چابهار به‌عنوان نخستین مقصد نظارتی نمایندگان با مشکلات حاد معیشتی و سکونتی رو به است، افزود: 25 هزار نفر در حاشیه‌ شهر چابهار زندگی می‌کنند که عموما محل زندگی آن‌ها آلونک‌هایی بدون آب و برق است. به گفته وی بیکاری، قحطی و خشکسالی کار بسیاری از مردم این منطقه را به حاشیه‌نشینی کشانده است لذا باید در راستای رفع این مشکلات اقدام شود.

 

پیگیری مشکلات حاشیه‌نشینان در سطح منطقه و ملی

وی با بیان اینکه نمایندگان طی این نظارت و بازدید میدانی پای درد و دل‌های ‌مردم و صحبت‌های مسوولان منطقه‌ای نشستند، گفت: همچنین در ادامه تعدادی از نمایندگان مامور و موظف به پیگیر مشکلات حاشیه‌نشینان شدند تا مشکلات اصلی و اولیه آن‌ها کاهش پیدا کند.

 

صیادان چابهار چه مشکلاتی دارند؟

موسوی با اشاره به اینکه بخش قابل‌ملاحظه‌ای از مردم شهرستان چابهار و حاشیه آن از طریق صیادی امرار معاش می‌کنند، اظهارکرد: لایه‌روبی اسکله محل تردد صیادان، صدور مجوزها، سودهای پایین و انجام ماهیگیری صنعتی -که ذخیره ماهی برای صیادان سنتی را کم کرده-، از دیگر موضوعاتی است که مورد بررسی قرار گرفت لذا یکی از نمایندگان موظف به پیگیری این مشکلات در سطح منطقه‌ای و ملی شد.     

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازدید نظارتی از مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان طی دو روز آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: احمد نادری، علی خضریان، مجتبی رضاخواه، عباس گلرو، روح‌الله ایزدخواه و جلال رشیدی کوچی از دیگر نمایندگان حاضر در این نظارت میدانی هستند.

سفر نمایندگان مجلس به سیستان و بلوچستان

عناوین برگزیده