تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۶
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۱۳۰۳۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با اشاره به مزایای احیای نقش نظارتی مجلس بیان شد

روایت نماینده اندیمشک از بررسی گسترده مسائل خوزستان پیش از آغاز نظارت میدانی

می متالز - نماینده مردم اندیمشک در مجلس با اشاره به جلسات متعدد رئیس مجلس با برخی وزرا و نمایندگان استان خوزستان پیش از آغاز نظارت میدانی ازاین استان، گفت: بازدیدهای میدانی می‌توانند به نظارت موثر، قانونگذاری صحیح، توزیع عادلانه بودجه‌ها و رفع محرومیت‌ها کمک شایانی کنند.
روایت نماینده اندیمشک از بررسی گسترده مسائل خوزستان پیش از آغاز نظارت میدانی

فریدون حسنوند

به گزارش می متالز، فریدون حسنوند با اشاره به رصد مسائل و مشکلات استان خوزستان توسط رئیس مجلس و تیمی از متخصصان و کارشناسان، پیش از نظارت میدانی چهار روزه به این استان، گفت: پیش از انتخابِ رئیس مجلس، بسیاری از نمایندگان و شخص قالیباف بر نگاه متفاوت مجلس یازدهم بر وظیفه نظارتی تاکید داشتند، به عبارتی دیگر معتقد بودند باید بخشی از زمان نظارتی نمایندگان به حضور در مناطق مختلف و بازدیدهای میدانی اختصاص یابد، برهمین اساس قالیباف پس از انتخاب به‌عنوان رئیس مجلس بر وعده خود مبنی بر نظارت دقیق و میدانی از مناطق مختلف کشور جامه عمل پوشاند.

 

جلسات متعدد رئیس مجلس و تیم کارشناسی وی با مجمع نمایندگان استان خوزستان

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس مجلس و تیم کارشناسی وی پیش از بازدید نظارتی از استان خوزستان، جلسات متعددی را با مجمع نمایندگان استان برگزار کردند، ادامه داد: در پی این جلسات، کلیات و جزئیات بازدید نظارتی رئیس مجلس مورد بحث قرار گرفت و نظر نمایندگان درباره وضعیت پروژه‌ها و مشکلات حوزه‌های انتخابیه آن‌ها اخذ و چارچوب اصلی این نظارت میدانی مشخص شد.

 

مجموعه‌ای کامل از بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها پیش از آغاز بازدید نظارتی انجام گرفت

وی با اشاره به اینکه در ادامه رئیس مجلس و تیم کارشناسی وی جلساتی را با وزرای مربوطه همچون وزیر نفت و نیرو، استاندار و برخی از مسوولان اجرایی برگزار کردند، افزود: از آنجا که تعدادی از کمیسیون‌های تخصصی مرتبط با این نظارت میدانی نیز در جریان این مهم قرار گرفتند، مجموعه‌ای کامل از بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها پیش از آغاز بازدید نظارتی صورت گرفت.

حسنوند با بیان اینکه در حین نظارت میدانی رئیس مجلس و تیم کارشناسی وی علاوه‌بر بازدید از مناطق خاص، بحث‌های تخصصی با مسوولان ادامه یافت، گفت: اگرچه شنیدن حرف‌های مردم در شرایط اقتصادی و کرونایی کنونی کار سختی است اما رئیس مجلس و هیات همراه این سختی را به جان خریدند.

 

ظاهر شدن در بین مردم جزو برنامه‌های بسیاری از مسوولان نیست

این نماینده مجلس با اعتقاد به اینکه انجام بازدید میدانی ازسوی هر مسوول دیگر قابل‌تقدیر است، بیان کرد: در شرایطی که بسیاری از مسوولان جرائت حرف زدن با مردم و ظاهر شدن در بین آن‌ها را ندارند، قرار گرفتن در کنار موکلان خود اقدام بسیار ارزنده‌ای است چراکه رهبر معظم انقلاب همواره به ارتباط مسوولان با مردم و شنیدن حرف آن‌ها تاکید داشته‌اند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس اضافه کرد: اگرچه فعالیت‌های اجرایی جزو وظایف مجلس نیست اما از آنجا که وکلای مردم در خانه ملت در تصویب بودجه سالانه و برنامه‌های توسعه‌ای نقش دارند، بازدیدهای میدانی می‌توانند به نظارت موثر، قانونگذاری صحیح و دقیق، توزیع عادلانه بودجه‌ها، رفع محرومیت‌ها و توزیع اعتبارات براساس اولویت‌ها کمک شایانی کنند.

 

رعایت عدالت در توزیع اعتبارات از جمله دستاوردهای نظارت‌های میدانی رئیس مجلس

وی جلوگیری از چانه‌زنی‌ها، روابط غیرقانونی و رعایت عدالت در توزیع اعتبارات را از دیگر دستاوردهای نظارت‌های میدانی رئیس و نمایندگان مجلس برشمرد.

 

بخشی از توقعات مردم با هماهنگی سایر قوا برآورده می‌شود

حسنوند خبر داد: بازدید میدانی مذکور مورد ارزیابی قرار گرفته است که براساس آن تقریبا بسیاری از مردم از این اقدام رئیس مجلس رضایت دارند، اما از آنجا که جایگاه رئیس مجلس اجرایی نیست به‌یقین بخشی از توقعات مردم با هماهنگی سایر قوا و در نظر گرفتن زمان مشخص برآورده خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است ضعف‌های نظارت‌ میدانی رئیس و نمایندگان مجلس در بازدید از استان خوزستان به عنوان یک ایده نو و جدید به مرور و در نظارت‌های بعدی برطرف خواهند شد.

عناوین برگزیده