تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۱
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۱۳۰۴۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران:

از سال گذشته شاهد تحولات مثبت در نظام مهندسی معدن هستیم

می متالز - هجدهمین اجلاس سالیانه هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران با حضور روسای سازمان نظام‌مهندسی کشور، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، مشاور عالی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
از سال گذشته شاهد تحولات مثبت در نظام مهندسی معدن هستیم

رییس سازمان نظام‌مهندسی معدن

به گزارش می متالز، تقی نبئی رییس سازمان نظام‌ مهندسی معدن ایران در هجدهمین اجلاس سالیانه هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران  گفت: از سال گذشته تحول جدید در نظام مهندسی مثبت رخ داده و در تلاشیم تا به جایگاه اصلی خود برسد.

وی اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی معدن کشور ۱۸ ساله شد و ۴۱هزار نفر عضو حقیقی و ۲هزارنفر عضو حقوقی دارد و از بیشتر ظرفیتهای خود استفاده می کند.

نبئی گفت: امسال که سال جهش تولید است و فروش نفت به مشکل برخورده و تحریم هستیم از بخش معدن و صنایع معدنی توقع بیشتری وجود دارد.

وی به ظرفیت و اقدامات سازمان نظام مهندسی معدن در بخش معدن اشاره کرد و گفت: نظام مهندسی در خصوص اکتشاف و طراحی برنامه ریزی و ورود کرده است اما نظارت بر اکتشاف وجود ندارد و ما درخواست داریم که نظام مهندسی معدن نیز در بخش اکتشاف که زیرساخت توسعه بخش معدن است بر عهده نظام گذاشته شود.

وی ادامه داد: در استخراج معادن نیز در نظام مهندسی معدن انجام می‌شود. در بحث خام فروشی مواد معدنی و متالورژی نیز مهم است. اما بحث طراحی و اجرا و نظارت در بخش فرآوری و متالورژی نیز میتوان از ظرفیت‌های سازمان نظام مهندسی معدن استفاده کرد.

عناوین برگزیده