تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۱
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۱۳۰۶۴۳
سرپرست وزارت صمت:

معادن باید به سمت نوآوری حرکت کنند/فراخوان ایده‌های نو در معدن همیشگی‌ است

می متالز - سرپرست وزارت صمت در مراسم افتتاحیه مرکز ایمینو گفت: معادن با تحقیقات و نوآوری بیگانه نبوده و اقداماتی را انجام داده که نمونه آن تاسیس یونیدرو است.
معادن باید به سمت نوآوری حرکت کنند/فراخوان ایده‌های نو در معدن همیشگی‌ است

سرقینی

به گزارش می متالز، جعفر سرقینی در ادامه افزود: معادن باید به سمت تحقیقات و نوآوری بروند. در قانون معادن نیز به این موضوع توجه شده و معدنکاران می‌توانند هزینه مورد نیاز تحقیقات خود را از حقوق دولتی پرداخت کنند.

به گفته وی، فراخوان ایده های نو در بخش معدن همیشگی است و هر کسی که ایده ای در این بخش داشته باشد، می‌تواند آن را مطرح کند.

سرقینی ادامه داد: حضور مدیران بزرگ فولادسازی کشور در افتتاحیه ایمینو همچون فولاد مبارکه و فولاد خوزستان و شرکت چادرملو نشان از توجه این شرکتها به فناوری و دانش روز دارد.

سرپرست وزارت صمت افزود: در بخش معدن باید اقدامات بسیاری انجام شده و به کمیت و کیفیت نیز پرداخته شود. به عنوان مثال باید مصرف در بخش تولید را با کمک فناوری کاهش دهیم و در کنار افزایش برای کمیت در بخش معدن برای بالابردن کیفیت کار نیز برنامه‌ریزی کنیم.

سرقینی ادامه داد: بخش معدن نیازهای ساری و جاری کشور را تامین کرده و صادرات هم داشته است. به گونه ای که در سال گذشته حدود ۱۰میلیارد دلار صادرات در این دو بخش بوده که میتواند ۲برابر شود.

وی با اشاره به اهمیت بخش کیفی در تولید گفت: در بخش کیفی نیز باید توجه بیشتری داشته باشیم، در وزارتخانه این کار انجام شده و تبصره ۱۰ قانون معدنی نیز به این موضوع پرداخته است.

سرقینی گفت: وزارت صمت از این اقدام ایمیدرو حمایت میکند و میتوان حساب بیشتری روی این بخش باز کرد.

عناوین برگزیده