تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۹
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۱۳۰۶۵۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پروژه عظیم سنگ آهن برزیل می تواند عرضه استرالیا را کاهش دهد

می متالز - اقداماتی که شرکت برزیلی Vale برای افزایش تولید سنگ آهن انجام می دهد، می تواند چالشی تازه برای معدن کاران استرالیایی باشد که با مشکلات سخت بازار روبرو هستند.
پروژه عظیم سنگ آهن برزیل می تواند عرضه استرالیا را کاهش دهد

به گزارش می متالز، هیات مدیره Vale پروژه عظیم سنگ آهن، Serra Sul 120  را با هزینه ۱.۵ میلیارد دلار آمریکا تصویب کرده است  و همین پروژه ۲۰ میلیون تن به تولیدات معدن S11D این شرکت اضافه می کند که ساخت آن در سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

تولید سنگ آهن معدنکار برزیلی قرار است در سال ۲۰۲۴ به ۲۶۰ میلیون تن در سال برسد.

Dale Gillham، تحلیلگر ارشد شرکت خدمات مالی Wealth Within، گفت که این توسعه تولید می تواند بر سنگ آهن استرالیا تأثیر بگذارد. برزیل با گسترش کویید-۱۹ دوران بسیار سختی را پشت سر گذشته است، که این امر سرعت تلاش برای راه اندازی پروژه Serra Sul 120 را کم می کند، اما مسئله بزرگ معدن کاران استرالیایی در حال حاضر روابط پرتنش ما با چین است.

محموله های سنگ آهن تحویلی به چین در حال حاضر با 126 دلار آمریکا در هر تن متریک خشک (dmt)و ۶۲ درصد بر اساس آهن، افزایش یافته است. این قیمت در ماه می فقط ۸۲ دلار dmt افزایش یافته است. معدن کاران سنگ آهن استرالیا پس از خرابی سد Brumadinho در معدن Vale در شرق برزیل در سال گذشته، محموله های سنگ آهن استرالیایی خود را در بازار چین تثبیت کردند. تقریباً 60 درصد از محموله های سنگ آهن تحویل داده شده به چین از استرالیا سرچشمه می گیرد.

 قیمت سهام BHP و Rio Tinto در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به ترتیب ۲۰ و ۳۰ درصد افزایش یافت، در حالی که تولید برزیل به حاشیه رانده شد.

Fortescue Metals Group  از نظر قیمت سهام خود برای این دوره ۱۲۸ درصد سود کسب کرد و قیمت بازار این شرکت هنوز ۸۰ درصد نسبت به ژوئیه ۲۰۱۹ افزایش دارد.

چین همچنان یک مصرف کننده سنگین سنگ آهن است و با وجود بیماری همه گیر کویید-۱۹، واردات آن در ماه آگوست سالانه ۲۰ درصد افزایش می یابد.

عناوین برگزیده