تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۰۴
بازدید: ۳۵۰
کد خبر: ۱۳۰۸۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تا سقف ۵میلیون تومان و تخفیف ۲۰درصدی:

چشم بورس به دارا دوم روشن شد

می متالز - سر انجام پس از کش و قوس‌های فراوان و اختلاف نظر‌ها از بامداد امروز پذیره نویسی دارا دوم آغاز شد.
چشم بورس به دارا دوم روشن شد

به گزارش می متالز، سر انجام پس از کش و قوس‌های فراوان و اختلاف نظر‌هایی که درباره عرضه دارا دوم بین دو وزارتخانه اقتصاد و نفت به وجود آمده بود پذیره نویسی این صندوق پالایشی از بامداد امروز آغاز شد.

این صندوق متشکل از سهام شرکت پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تبریز و پالایش نفت تهران است که برای عرضه مدنظر قرار گرفته است.

سهام موضوع فعالیت این صندوق با اعمال ۲۰ درصد تخفیف به قیمت پایانی سهم در روز معاملاتی عرضه شده و تمام افرادی که کارت ملی دارند تا سقف ۵ میلیون تومان می‌توانند سهام این صندوق را خریداری کنند.

پذیره نویسی این صندوق صرفاً شامل اشخاص حقیقی ایرانی بوده و اشخاص حقوقی و یا اتباع خارجی نمی‌توانند در این پذیره نویسی شرکت کنند.

بر این اساس، حداکثر تعداد واحد‌های سرمایه‌گذاری قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی ایرانی پس از کسر میزان سرمایه گذاری همان فرد در صندوق دارا یکم، ۵۰۰ واحد سرمایه‌گذاری است.
پذیره‌نویسی به صورت همزمان از طریق بورس و شبکه بانکی کشور برای افراد حقیقی دارای در حال انجام است.

پنج درصد از مبلغ جمع آوری شده در دوره پذیره نویسی به بازارگردانی واحد‌های سرمایه‌گذاری در این صندوق تخصیص می‌یابد و جزو دارایی‌های صندوق محاسبه می‌شود.

پذیره نویسی واحد‌های این صندوق برای اشخاص دارای کد معاملاتی (کد بورسی) صرفاً از طریق کارگزاری‌های بورس و سامانه‌های آنلاین معاملاتی صورت می‌گیرد و اشخاص فاقد کد معاملاتی (کد بورسی) می‌توانند از طریق درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک‌های منتخب برای خرید واحد‌ها اقدام کنند و هر شخص می‌تواند صرفاً یکی از این دو روش را انتخاب کند.

گفتنی است؛ پذیره نویس دارا دوم تا پایان چهارشنبه ۱۹ شهریور ۹۹ ادامه دارد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده