تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۲
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۱۳۱۰۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سازمان بنادر در کنار صادرکنندگان قرار دارد/ مزایای فوق العاده حمل ونقل دریایی برای فعالان بخش خصوصی دارد/ خدمت رسانی سازمان بنادر رضایت بخش است

می متالز - نایب رییس اول کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در کنار صادرکنندگان قرار دارد، از خدمت رسانی و عملکرد حوزه بندری و دریایی ابراز رضایت کرد.
سازمان بنادر در کنار صادرکنندگان قرار دارد/ مزایای فوق العاده حمل ونقل دریایی برای فعالان بخش خصوصی دارد/ خدمت رسانی سازمان بنادر رضایت بخش است

به گزارش می متالز، محمدعلی محمد میرزاییان، با اشاره به اینکه نقش بنادر در پویایی اقتصاد کشور غیرقابل انکار است، اظهار داشت: در دوران اعمال تحریم که بندر شهیدبهشتی چابهار به عنوان استثنا، دارای معافیت است باید به عنوان کانون صادرات و واردات کشور تبدیل شود و از فرصت ها و مزیت های این بندر به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی افزود: کشور ما مزیت های بی نظیری در حوزه بندری شمال و جنوب دارد و خوشبختانه از شمال کشور به کشورهای آسیای میانه و از جنوب به آب های آزاد دنیا متصل هستیم.

 نایب رییس اول کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه شرایط تحریمی کار را برای فعالیت هرچه بهتر بنادر ایران سخت کرده است، عنوان کرد: باید در چنین شرایطی از وجود شرکای تجاری خود و کشورهای همسایه به بهترین شکل بهره مند شویم چرا که کشور ما در همسایگی ۱۵ کشور دیگر قرار دارد و این یک مزیت فوق العاده است.

میرزاییان با اشاره به مشکلات به وجود آمده ناشی از تحریم ها برای حوزه بندری و دریایی، اظهار داشت: مقوله صادرات و واردات، شرایط پیش آمده برای خطوط کشتیرانی خارجی و بیمه ها شرایط حوزه بندری و دریایی را نسبت به قبل سخت کرده است و در این راستا باید چاره اندیشی کرد.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل دریایی، مزیت های فوق العاده ای برای فعالان بخش خصوصی دارد، گفت: کوتاه شدن مسیر، کاهش هزینه ها و کاهش مدت زمان جابجایی بار از مهم ترین مزیت های حمل و نقل دریایی نسبت به سایر شقوق حمل و نقل است که باید مورد توجه فعالان اقتصادی قرار گیرد و با توجه به موقعیت لجستیکی ایران و مزیت های بندری و دریایی کشور، بخش خصوصی می تواند با درایت از این شرایط بهره مند شود.

نایب رییس اول کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه در دوران تحریم نباید مشتریان خارجی اقتصاد ایران از دست برود، عنوان کرد: باید شرایط را برای صادرکنندگان و سایر فعالان بخش خصوصی تسهیل و حمایت های دولت را دو چندان کرد تا بتوانیم این این گردنه سخت اقتصادی را کمترین خسارت پشت سر بگذاریم.

میرزاییان همچنین با تاکید بر اینکه ایجاد زیرساخت های مناسب برای بنادر کشور در راستای افزایش سرعت صادرات و واردات، گفت: هر لحظه و ساعت برای صادرکنندگان و واردکنندگان ارزشمند است و بزرگترین خدمتی که می توان به فعالان این دو حوزه انجام داد این است که به روند صادرات و واردات سرعت بخشیده شود و شاهد افزایش هرچه بیشتر سرعت تخلیه و بارگیری کالا باشیم.

وی اظهار داشت: خدمت رسانی بنادر رضایت بخش است و از سیستم و شرایط خوبی برخوردار هستند که باید به عملکرد آن ها نمره قبولی دارد و معتقد هستیم که سازمان بنادر و دریانوردی در کنار صادرکنندگان قرار دارد.

عناوین برگزیده