تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۰
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۱۳۱۰۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صمت کردستان:

.50درصد واحدهای صنفی آسیب دیده از کرونا تسهیلات دریافت کرده اند/بهره مندی واحدهای صنفی از تسهیلات تبصره ۱۸

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان : 2 هزار و 500 نفر از اصناف و بازاریان استان آسیب دیده از ویروس کرونا برای دریافت تسهیلات بانکی به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان ثبت نام کردند.
.50درصد واحدهای صنفی آسیب دیده از کرونا تسهیلات دریافت کرده اند/بهره مندی واحدهای صنفی از تسهیلات تبصره ۱۸

به گزارش می متالز، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ویژه اصناف و بازاریان که در محل اتاق اصناف مرکز کردستان با حضور فتحی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، جعفری معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار کردستان و جمعی دیگر از مسئولان اجرایی استان برگزار گردید، اظهار داشت: دستفروشی پدیده ای اجتماعی است و یک شبه ایجاد نشده که بتوان با یک دستور و مصوبه در یک روز آن را حل و ساماندهی کرد.

محمد دره وزمی با بیان اینکه دستفروشی، خاص استان ما نیست و این مساله ناشی از پدیده بیکاری و فقر است، افزود: در برخی از خیابان های سنندج هم که محل تجمع دستفروشان شده تعدادی از مغازه داران در این خصوص نقش دارد.

وی اضافه کرد: حدود ۸۵ هزار واحد صنفی در استان داریم که از این تعداد ۳۰ هزار واحد در سنندج است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اصناف و بازاریان استان به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات بانکی ثبت نام کردند که تاکنون به ۵۰ درصد معرفی شدگان مبلغ ۱۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

دره وزمی یادآور شد: ۱۵۱ واحدهای صنفی تولیدی در استان برای دریافت ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به بانک ها معرفی شدند که تاکنون ۱۴ واحد ۲ میلیارد تومان را دریافت کردند.

وی تاکید کرد: در پنج ماه منتهی به مرداد امسال بیش از ۴۵ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی در استان انجام شد که در نتیجه آن یک هزار و ۵۱۰ پرونده با یک هزار و 753 تخلف به ارزش ۶۳ میلیارد ریال تشکیل شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: در این مدت یک هزار و ۱۴۹ مورد گشت مشترک هم برگزار شده که موجب تشکیل ۲۵6 پرونده تخلف شده است.

دره وزمی گفت: چهار هزار و ۶۱۶ مورد گزارش مردمی هم در این مدت ارائه شده که از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۸ مورد از این گزارش ها که در حدود 50 درصد از این گزارشها قابل پیگیری بوده و در این رابطه ۵۱۰ مورد پرونده تشکیل شده است.

وی با اشاره به پتانسیل فرش دستباف در استان و ظرفیتهای موجود این صنعت در کردستان از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست، پیگیریهای ویژه ای برای افزایش سهمیه بیمه ای فرش بافان برای ایجاد انگیزه این قشر زحمت کش صورت پذیرد.

در ادامه فتحی نماینده مردم شهرستانهای سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، جعفری معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار کردستان، دره وزمی رئیس سازمان صنعت سجودی رئیس امور مالیاتی استان کردستان، صلواتی مدیرکل تعاون، کار، رفاه و امور اجتماعی، قریشی رئیس تامین اجتماعی و روسای اتاق اصناف و هیات رئیسه اتحادیه های صنفی به بررسی و ارائه راهکارهای درخصوص رفع موانع و مشکلات پیش روی اصناف در استان پرداختند.

عناوین برگزیده