تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۸
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۱۳۱۱۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عملکرد تسهیلات قرض‌الحسنه موسسه اعتباری ملل

می متالز - موسسه اعتباری ملل در کنار تسهیلاتی که برای عمومی متقاضیان ارائه داده است در بخش تسهیلات قرض‌الحسنه نیز اعتباراتی اختصاص داده و به اقشار مختلف با نرخ کارمزد ۴درصد پرداخت کرده است.
عملکرد تسهیلات قرض‌الحسنه موسسه اعتباری ملل

به گزارش می متالز، براساس تفاهم‌نامه‌ای که این موسسه با وزارت آموزش و پرورش در بهمن ماه سال گذشته منعقد کرد، مقرر شد تا به ۲۰ هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش وام قرض‌الحسنه‌ای تا سقف ۵۴ میلیون ریال در ۱۸ قسط پرداخت شود. براساس این تفاهم‌نامه تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد ۴درصد از بهمن ماه سال گذشته تا امسال به معلمان پرداخت می‌شود. در جلسه امضای تفاهم‌نامه بین موسسه وزارتخانه، قائم مقام موسسه اعتباری ملل اعلام کرده بود که منابع قرض‌الحسنه ملل در رفع نیازهای ضروری مردم مانند ازدواج و بسیاری از موارد ضروری دیگر هزینه شده است. مروجی افزود: موسسه ملل برای کاهش دغدغه و جلب رضایتمندی و رفاه معلمان این تسهیلات را با کارمزد ۴ درصد و در بازه زمانی ۱۵بهمن ماه سال ۹۸ تا سال‌جاری پرداخت می‌کند. اللهیار، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: معلمان قشر تاثیرگذار در آینده کشور هستند و وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد مشکلات معیشتی معلمان را به حداقل برساند که در این خصوص برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدتی را ترسیم کرده‌ایم که یکی از اقدامات انعقاد تفاهم‌نامه برای اعطای وام قرض‌الحسنه با موسسه اعتباری ملل است.

براساس آخرین آمار موسسه اعتباری ملل تاکنون فرهنگیان در سراسر کشور و بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده بین موسسه اعتباری ملل و وزارت آموزش و پرورش تاکنون تعداد ۱۳ هزار و۲۲۳ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به فرهنگیان پرداخت شده که مبلغ تسهیلات پرداختی برای هر نفر ۵۴ میلیون ریال بوده است. این گزارش می‌افزاید طبق تفاهم‌نامه منعقده در نظر است تا آبان‌ماه سال‌جاری به ۲۰ هزار نفر از کارکنان وزارت آموزش و پرورش این تسهیلات پرداخت شود. موسسه اعتباری ملل تسهیلات قرض‌الحسنه خود را در بخش ازدواج نیزصرف کرده است. در این راستا این موسسه برای تسهیل در امر ازدواج جوانان تعداد ۵۶۷ فقره تسهیلات در پنج ماه اول سال ۱۳۹۹ پرداخت کرده است.

این موسسه براساس بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به هر یک از زوجین مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال در سال ۹۹ اقدام کرد. متقاضیان می‌توانند پس از ثبت‌نام در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بانک مرکزی و انتخاب یکی از شعب موسسه اعتباری ملل از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده